چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
نشست تربیتی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: کربلا نمایش‌ اوصاف‌ فضیله‌ و اوصاف‌ رذیله‌ فضایل‌ اخلاقی‌ و رذایل‌ اخلاقی‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم لیلا کابوسی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در موسسه قرآنی وابسته به مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با حضور شماری از بانوان برگزار شد، واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا را اﺣﯿﺎﮔﺮ اﺳﻼم ﻧﺎب ﻣﺤﻤّﺪی دانست و گفت: اﻧﻘﻼب ﻋﺎﺷﻮرا ﯾﮏ ﺣﺮﮐﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎ ﻫﺪف زدودن اﻓﮑﺎر و ﻋﻘﺎﯾﺪ ﺑﺎﻃﻞ است.

وی افزود: ﻋﺎﺷﻮرا ﺗﺠﻠﯽ ﮔﺎه اﺧﻼق و ﺻﻔﺎت ﺣﻤﯿﺪه در ﺑﺮاﺑﺮ اﻧﻮاع رذاﻟﺖﻫﺎ و دﻧﺎﺋﺖ و ﭘﺴﺘﯽﻫﺎﺳﺖ، ﺣﻖ و ﺑﺎﻃﻞ در ﺟﺮﯾﺎن واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﭼﻨﺎن ﻣﺸﻬﻮد و ﻫﻮﯾﺪا اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ آﺳﺎﻧﯽ ﻣﯽﺗﻮان ﻫﺮ دو را از ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺗﻤﯿﯿﺰ داد.

معاون محترم فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گلستان افزود: انقلاب امام حسین (علیه‌السلام) با برنامه بوده و یک سیر منطقی و هدف عقلانی را دنبال می‌کرده و به دنبال تفکر و تعقل شکل گرفته و تنها یک انقلاب و قیام احساسی و ماجراجویانه نبود، اگر تنها یک انقلاب احساسی بود و بدون منطق و تفکر رخ می‌داد، مطمئناً بعد از مدت کوتاهی از ذهن‌ها پاک می‌شد و دیگر کسی برای این انقلاب و شهدای آن اشک نمی‌ریخت و مجلس عزاداری برپا نمی‌کرد.

خانم کابوسی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های انقلاب حسینی(علیه‌السلام) صبغه الهی بودن آن است، امام حسین(علیه‌السلام) برای خداوند همه چیز خود را تقدیم می‌کند، اصحاب و اهل بیت(علیه‌السلام) ایشان نیز با صبغه الهی به میدان آمدند، چنان که وارد است؛ تنها تقاضای امام در حادثه کربلا از سپاه دشمن این بود که «امشب را به ما مهلت بدهید تا به عبادت خدا بپردازیم و گفته شده که در شب عاشورا صدای زمزمه عبادات اصحاب امام حسین (علیه‌السلام) بلند بود و به گوش می‌رسید».

وی با بیان این مطلب که «کربلا نمایش‌ اوصاف‌ فضیله‌ و اوصاف‌ رذیله،‌ فضایل‌ اخلاقی‌ و رذایل‌ اخلاقی‌ است»، خاطرنشان کرد: یکی از زیبایی‌های این جریان و نهضت در بُعد اخلاقی آن نمود پیدا کرد و مهم‌ترین دلیل ممتاز بودن این حادثه از سایر حوادث، فضیلت‌ها و اخلاق حاکم بر این نهضت است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گلستان بیان کرد: انقلاب امام حسین(علیه‌السلام) همان انقلاب نبوی است، ارکان انقلاب را بر محور اخلاق اسلامی بنا نهاده و این روحیه از ابتداء تا انتهاء در این انقلاب و یاران انقلابی امام(علیه‌السلام) موج می‌زند.

وی گفت: عاشورا پدیده‌ ای نیست‌ که‌ فقط‌ متعلق‌ به‌ گذشته‌ دور باشد، بلکه‌ عاشورا و قیام‌ خونین ‌اباعبدالله(علیه‌السلام) و یاران‌ یک‌ جریان‌ است‌ که‌ همیشه‌ در قلب‌ تاریخ‌ ثبت‌ است‌ و گذشت‌ زمان‌ آن‌ را کهنه‌ نمی‌کند و از خاطره‌ها هرگز محو نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha