چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
موکب‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س)

حوزه/ مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ستاد اربعین حرم مطهر از ۱۰ صفر خدمات خود را در زمینه‌های مختلف به زائران اربعینی ارائه می‌دهد، گفت: این خدمات در بخش‌های پذیرایی، بهداشت و درمان، اسکان و سایر خدمات رفاهی تا ۹ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، غلامرضا قربان رعیت در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه ستاد اربعین حرم مطهر از ۱۰ صفر خدمات خود را در زمینه‌های مختلف به زائران اربعینی ارائه می‌دهد، اظهار داشت: این خدمات در بخش‌های پذیرایی، بهداشت و درمان، اسکان و سایر خدمات رفاهی تا ۹ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در بخش اسکان زائران غیرایرانی فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در صحن جوادالائمه علیه‌السلام برای خواهران و برادران به‌صورت مجزا در نظر گرفته شده است افزود: فضایی به مساحت ۳۰۰ مترمربع نیز برای برادران ایرانی در صحن جوادالائمه (ع) آماده شده و خواهران ایرانی نیز در شبستان نجمه خاتون و بالکن‌های شبستان امام خمینی (ره) اسکان داده خواهند شد.مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: زائرسرای حضرتی نیز با ظرفیت ۴۰۰ نفر در دو بخش خواهران و برادران در اختیار زائران اربعین خواهد بود.

وی به ارائه خدمات شست‌وشوی لباس زائران و خیاط‌خانه در حرم مطهر اشاره کرد و افزود: رخت‌شوی‌خانه ویژه خواهران در ورودی درب ۱۱ حرم مطهر، رخت‌شوی‌خانه مشترک خواهران و برادران در صحن جوادالائمه (ع) و خیاط‌خانه نیز در شبستان نجمه خاتون در دو شیفت از صبح تا پاسی از شب به زائران خدمت‌رسانی خواهند داشت.

قربان رعیت با اشاره به استقرار ۴ موکب برای پذیرایی و اطعام زائران در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: خدمات دیگری همچون شارژ موبایل، واکس کفش، اورژانس اجتماعی، فوریت‌های پزشکی و هلال‌احمر و خدمات ابناءالسبیل در ایام اربعین حسینی به زائران ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای استحمام زائران نیز سرویس‌های بهداشتی صحن صاحب‌الزمان (عج) برای خواهران و برادران آماده شده است که در بخش خواهران ۲۱ دوش و در بخش برادران ۲۰ دوش تعبیه شده و سرویس بهداشتی واقع در ورودی صحن امام رضا علیه‌السلام نیز تعداد محدودی حمام برای استحمام زائران در نظر گرفته شده است.

مسئول واحد رفاه زائر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: دو نمایشگاه ویژه اربعین نیز در صحن جوادالائمه (ع) و صحن پیامبر اعظم (ص) در ایام اربعین به ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه از ۱۰ صفر تا ۹ ربیع‌الاول هر روز وعده صبحانه در چایخانه‌های حضرتی حرم مطهر بانوی کرامت توزیع می‌شود افزود: چایخانه‌های حضرتی هر شب نیز از دو ساعت قبل تا دو ساعت بعد از اذان مغرب به توزیع چای حضرتی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha