پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
تصاویر/ گردهمایی سالانه همکاران خبرگزاری بین‌المللی اهل بیت علیهم‌السلام _ ابنا

حوزه/آئین بزرگداشت روز خبرنگار و رونمایی از محصول رسانه‌ای «حدیث نگاشت زندگی مؤمنانه به زبان سواحیلی» در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همزمان با هفدهم مردادماه روزخبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، گردهمایی سالانه خبرنگاران خبرگزاری بین‌المللی اهل‌بیت و رونمایی از محصول رسانه‌ای «حدیث نگاشت زندگی مؤمنانه به زبان سواحیلی» با حضور برخی از مسئولان و فعالان رسانه‌ای و فرهنگی قم و استان‌های‌ مختلف کشور برگزار شد.

حسن صدرایی عارف، مدیرمسئول خبرگزاری اهل‌بیت‌(ع) دراین مراسم نیز با اشاره به ورود این رسانه به حوزه هوش مصنوعی و استفاده از این فناوری برای تولید خبر و فضاهای جدید خبری اظهارکرد: تا پایان سال جاری از طریق هوش مصنوعی پنج خبرنگار به خبرنگاران این رسانه اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار به نام محمد از آفریقا و یک خبرنگار دیگر نیز به نام فاطمه در بیروت از طریق هوش مصنوعی به جمع خبرنگاران ابنا اضافه شدند، گفت: خبرنگارانی از شبه‌قاره هند و شرق آسیا و آمریکای لاتین نیز به کمک فناوری هوش مصنوعی، اخبار و گزارش‌هایی را راجع اهل‌بیت برای این خبرگزاری تهیه خواهند کرد.

مدرس سواد رسانه در بخشی از سخنان با اشاره به اینکه به‌تازگی زبان کُره‌ای نیز به عنوان بیست‌وهشتمین زبان به صورت آزمایشی به زبان‌های این خبرگزاری اضافه شده‌است، افزود: این خبرگزاری در رویدادهای مهم جهان اسلام، حضور فعالی دارد.

وی، توجه جدی خبرگزاری اهل‌بیت به فعالیت‌های چندرسانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: خبرگزاری اهل بیت در شبکه‌های اجتماعی، یک خیز قابل اعتنایی برداشته، تعداد درگاه‌های این رسانه ۲ برابر و تعداد کاربران آن نیز ۱۳ برابر شده‌است.

این فعال رسانه‌ای همچنین با اشاره به سه برابر شدن تعداد بازدیدها از مطالب و محتوی شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه شبکه‌های اجتماعی هدف‌گذاری کرده‌ایم، در پایان سال، گزارشی را از همه زبان‌های این خبرگزاری ارائه خواهیم داد.

مدیرمسئول خبرگزاری ابنا همچنین افزود: این خبرگزاری در ۱۸ ماه گذشته با تمرکزی که بر فعالیت‌های ستادی داشته، بیش از ۱۵ رویداد را برگزار کرده‌است.

وی با بیان این نکته که برای نخستین بار آرشیو خبرگزاری ابنا با همکاری صداوسیمای مرکز قم به صورت تخصصی راه‌اندازی شده است، اظهارکرد: استریمینگ و تولید ویدیو در این خبرگزاری به طور جدی در حال فعال شدن است و پیوست مارکتینگ و بازاریابی نیز در دست تهیه است.

صدرایی عارف بیان کرد: آکادمی رسانه‌ای اهل‌بیت نیز فعالیت خود را آغاز نموده است.

همزمان با هفدهم مردادماه روزخبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، گردهمایی سالانه خبرنگاران خبرگزاری بین‌المللی اهل‌بیت با حضور برخی از مسئولان و فعالان رسانه‌ای و فرهنگی قم و استان‌های‌ مختلف کشور برگزار شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha