جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
کد خبر: 1175530
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
نقش پول در اقتصاد

حوزه/ همان‌گونه که خون بدون اینکه مصرف شود، از مسیر رگ‌ها، تمام اعضا و بافت‌ها را به عدالت تغذیه می‌کند و به حرکت و زایش می‌کشاند؛ پول هم در جامعه بدون اینکه مصرف شود، باید به عدالت از مسیر طرح‌ها و برنامه‌ها به اعضای جامعه برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حائری شیرازی در یکی از سخنزانی های خود نقش پول در اقتصاد اینگونه بیان می کند:

پول در جامعه، مثل خون در بدن است. همان‌طور که خون، اکسیژن و قند را در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد و فعل و انفعالات را جوش می‌دهد، پول هم در جامعه، امکانات زندگی را در اختیار آحاد جامعه قرار می‌دهد. ‌و همان‌گونه که اگر خون بیمار شود، بدن از پای درمی‌آید، پول هم اگر مریض شود، بدترین بیماری‌های صعب‌العلاج اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و اجنماعی پدیدار می‌گردد.

همان‌گونه که خون بدون اینکه مصرف شود، از مسیر رگ‌ها، تمام اعضا و بافت‌ها را به عدالت تغذیه می‌کند و به حرکت و زایش می‌کشاند؛ پول هم در جامعه بدون اینکه مصرف شود، باید به عدالت از مسیر طرح‌ها و برنامه‌ها به اعضای جامعه رسیده، آنها را به تولید و خدمات‌رسانی کشاند.

نقش پول در اقتصاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • باقر IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    مزد کار و زحمت با پول پرداخت می شود، نه اینکه پول، خود کالایی باشد، بلکه مدرکی است برای خرید کالا، بنابراین پول هر کشوری، در ازای انجام کار به مردمش پرداخت می شود؛ اگر پول یک کشور مانند کالا در بین مردم کشورها معامله شود، باید اجرت المثل آن پرداخت شود؛ هیچ دولتی نباید اجازه دهد پولی که در ازای یک روز کارگری در کشور مشابه دیگر پرداخت می شود در کشورش برابر مزد کار چندین کارگر محاسبه و از مردمش گرفته شود که در این صورت دزدی آشکاری کرده است.