پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای غریب اسارت خراسان رضوی

حوزه / دبیر کنگره ملی شهدای آزاده (غریب در اسارت)گفت: بیش از ۱۸۵۴ شهید اسارت داریم که تنها بخشی از آنها تا به امروز شناسایی شدند که از این تعداد ۱۳۵۴ شهید شناسایی شده است که برخی از شهدا عکس ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد جواد زمردیان دبیر کنگره ملی شهدای آزاده (غریب در اسارت) امروز پنجشنبه ۱۸ مردادماه، در اولین یادواره شهدای غریب اسارت استان خراسان رضوی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی در آغاز به بیان خاطرات و هدف از یادواره شهدای غریب اسارت پرداخت و گفت: در مشهد مقدس در سالهای ۶۹ یا ۷۰ به همراه جمعی آزادگان از جمله مرحوم ابوترابی در حسینیه زنجانی های مشهد جمع شدیم در آنجا چند ماموریت برای همه مرحوم ابوترابی تعریف کردند؛ راه کربلا را باز کنید.

وی ماموریت دیگر را دیدار با خانواده شهدا بیان کرد و افزود: بیش از ۱۸۵۴ شهید اسارت داریم که تنها بخشی از آنها تا به امروز شناسایی شدند که از این تعداد ۱۳۵۴ شهید شناسایی شده که برخی از شهدا عکس ندارند.

زمردیان در ادامه به تعریف شهدای غریب اسارت پرداخت و گفت: برخی از شهدای به صورت دسته جمعی دفن شدند، برخی از شهدا به دلیل مشکلات بهداشتی محیطی و عدم رسیدگی به وضعیت درمان به شهادت رسیدند و برخی از شهدای والامقام زیر شکنجه به درجه رفیع شهادت نائل شدند و بدن های آنها تکه تکه شد.

در ادامه این مراسم از شصت و یکمین شهید غریب اسارت خراسان رضوی رضوی تقدیر شد، شهید ایزدی دی ماه ۱۴۰۲ شناسایی شد در حرم مطهر رضوی تشییع شد. همچنین در این یادواره از مادر و همسر این شهید تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha