پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
کد خبر: 1175619
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
اربعین

حوزه/ زائران اربعین باید وجه نقد برای پرداخت هزینه حمل و نقل را همراه داشته باشند و در صورتی که می‌خواهند از صرافی‌های عراق دینار تهیه کنند قیمت آن را به دقت محاسبه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رعایت قانون در سفرهای داخلی و خارجی از مهم‎‌ترین مباحث است که منجر به داشتن سفری امن و بدون مشکل می‌شود. زائران اربعین حسینی نیز باید در مسیرهای منتهی به مرزها و در داخل خاک عراق قوانین را رعایت و به نکات مهمی از جمله توصیه‌های کنسولی زیر دقت کنند.

از آنجا که عراق یک کشور مستقل، با فرهنگ و آداب خاص خود است، لذا احترام به قوانین، سنت‌ها، آداب و رسوم محلی این کشور بسیار مهم است و شایسته است افراد مسن و بانوان با توجه به سختی سفر اربعین به صورت خانوادگی و با محارم، بستگان و آشنایان خود به این سفر مشرف شوند.

ثبت شماره تماس خانواده و بستگان در ایران (حداقل سه شماره تلفن) و قرار دادن آن در کیف، کوله‌پشتی و یا چمدان مسافر ضروری است. همچنین زائران باید به خاطر داشته باشند که در ایام نزدیک به اربعین حسینی مسیر تردد به سامراء برای جلوگیری از ازدحام از حدود ۱۰ کیلومتری به روی خودروها بسته است و زائران در صورتی که تمایل دارند به زیارت امامین عسکریین(ع) مشرف شوند باید توانایی پیاده‌روی طولانی را در این مسیر داشته باشند.

زائران در صورتی که می‌خواهند بین شهرهای مذهبی تردد کنند و یا برای تشرف به حرم‌های مطهر اتومبیل کرایه کنند بهتر است این کار را در روز انجام دهند چرا که وضعیت جاده‌ها و مسیرها در عراق مناسب نیست و رانندگان بعضاً قوانین را رعایت نمی‌کنند و تصادف رخ می‌دهد.

حضور گسترده مردم ایران در طول سالیان متمادی در عراق موجب شده بسیاری از مردم این کشور زبان فارسی را یاد بگیرند پس در مکالمات خود به این مسئله توجه داشته باشید.

همراه داشتن ارز کافی (دینار یا ارزهای خارجی) برای هزینه سفر و پرداخت کرایه در مسیرها ضروری است. در سال جاری به هر زائر اربعین ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین پرداخت می‌شود.

زائران بهتر است از همراه داشتن سوئیچ ماشین، موتور، کارت‌های بانکی و کارت‌های شناسایی متعدد خودداری کنند و به یاد داشته باشند تنها کارت شناسایی معتبر در خارج از کشور گذرنامه آنها است.

زائران باید در صورت بروز هر نوع حادثه یا نزاع در اسرع وقت مراتب را به نزدیک‌ترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق اطلاع دهند.

زائران اربعین باید دقت داشته باشند همراه بردن طلا و جواهرات (به ویژه برای بانوان) در این سفر مناسب نیست و با توجه به شلوغی و تعدد زائران در اربعین بهتر است طلاهایی را که حتی به صورت معمول استفاده می‌کنند، نیز همراه نبرند.

داشتن کیف مخصوص مدارک که می‌توان آن را از گردن آویزان و در زیر لباس قرار دارد بهترین وسیله برای نگه‌داشتن پول، پاسپورت و اشیاء مهم در این سفر است. دقت داشته باشید که بهتر است مشخصات خود و شماره تلفنی را که در صورت نیاز بتوان با آن تماس گرفت در داخل این کیف قرار دهید.

زائران اربعین آگاه باشند که در طول سفر اربعین حمل و نقل رایگان نیست و باید برای حمل و نقل در داخل خاک عراق وجه پرداخت کنند. ارائه خدمات تغذیه و اسکان رایگان در موکب‌ها نیز در روز اربعین (دقت داشته باشید که اربعین به تقویم و تاریخ عراق) به پایان رسیده و موکب‌ها جمع‌آوری می‌شود پس بهتر است تا قبل از روز اربعین به کشور بازگردید.

در صورتی که می‌خواهید از کارت‌خوان‌های موجود در عراق (در داخل صرافی‌ها و یا برخی مغازه‌ها) ریال پرداخت و دلار یا دینار تحویل بگیرید با دقت قیمت دلار و دینار را حساب و به میزان قیمت روز آن ریال پرداخت کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha