جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
امام جمعه دیلم

حوزه/ حجت الاسلام اسدی گفت: مردم دیلم می‌دانند خرج کردن در مسیر سیدالشهدا(ع) سرمایه‌گذاری است، یک سرمایه گذاری سودمند که به انسان بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود اسدی امام جمعه دیلم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: از شهر امام حسن(ع) و ابتدای جغرافیای شهرستان دیلم تا خروجی شهر، مواکب متعدد برای پذیرایی از زائران اربعین به‌صورت خودجوش و مردمی آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند.

حجت الاسلام اسدی گفت: مردم شهرستان دیلم افتخار می‌کنیم که در مسیر زیارت امام حسین(ع) هستیم، افتخار می‌کنیم که همشهریانمان از زندگیشان و از خرجیشان موکب برپا می‌کنند و از زوار حضرت ابا عبدالله(ع) پذیرایی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از شهر امام حسن تا خروجی دیلم مواکب متعدد کوچک و بزرگ ایجاد شده که بعضاً روزانه چندین هزار نفر در این هوای گرم برای زوار حضرت سیدالشهدا(ع) غذا تهیه می‌کنند، این سخت اما لذت بخش است، ما هم مفتخریم به این عزیزان و هم از آنها تشکر می‌کنیم.

امام جمعه دیلم با اشاره به اهمیت موضوع تعظیم شعائر الهی ابراز کرد: مردم دیلم می‌دانند خرج کردن در مسیر سیدالشهدا(ع) سرمایه‌گذاری است، یک سرمایه گذاری سودمند که به انسان بر می‌گردد، این مردم همواره جلوه‌های زیبایی از ایثار را به تصویر می‌کشند و در ایام همه گیری ویروس کرونا گروه‌های مردمی همین مواکب در ورودی‌های شهر خدمت رسانی می‌کردند.

وی تأکید کرد: امروز هم در مسیر اربعین واقع شده‌ایم اگر کسی وضعیت مناسب اقتصادی ندارد هم خوب است برای خودش در این مسیر نقش تعیین و ایفا کند، حتی به قدر قرار دادن آب خنک در مسیر زوار، اگر تعمیر کارید ماشین‌های زائران را تعمیر کنید، هر کس به اندازه خودش در این مسیر نقش ایفا کند که معامله بسیار سودمندیست.

حجت الاسلام اسدی بیان کرد: خدا را شاکریم که عشق و ارادت مردم دیلم به مسیر امام حسین(ع) بستر مناسب پذیرایی اربعین را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha