جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
برجی

حوزه / یک فیلمساز و جانباز جنگ گفت: راهپیمایی اربعین یکی از بهترین عرصه‌ها برای تولید کارهای هنری به ویژه سینمایی و تلویزیونی است زیرا موقعیت‌های درامی که در آن شکل می‌گیرد بسیار ناب و تازه است.

رضا برجی، فیلمساز و جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه درباره ویژگی هنر عاشورایی گفت: هنر گویاترین و تاثیرگذارترین ابزاری است که برای اشاعه مفاهیم دینی و ارزشی از آن می‌توان بهره برد. در این میان هنر به صورت ویژه قادر است بانی تولیدات بسیار خوبی در عرصه کارهای عاشورایی باشد.

وی افزود: برای اینکه هنر به شکلی مناسب و جذاب به موضوعات عاشورایی نظر کند حتما نیاز است که در این رابطه خالق اثر از تحقیقات خوب میدانی و کتابخانه‌ای بهره برده باشد چون اگر بدون مطالعات لازم در این عرصه ورودی انجام شود کار تولیدی کیفیت لازم را نخواهد داشت و حتی ممکن است به سمت تحریف پیش رود.

این فیلمساز در پاسخ به سؤالی که راهپیمایی اربعین تا چه میزان ظرفیت تبدیل شدن به کار نمایشی را دارا است، بیان کرد: اتفاقاً راهپیمایی اربعین یکی از بهترین عرصه‌ها برای تولید کارهای هنری به ویژه سینمایی و تلویزیونی است زیرا موقعیت‌های درامی که در آن شکل می‌گیرد بسیار ناب و تازه است ولی در این میان نکته‌ای وجود دارد. فردی که می‌خواهد پشت دوربین فیلم یا سریالی با محوریت راهپیمایی اربعین قرار گیرد حتماً خود باید این موقعیت را درک کرده باشد.

برجی تاکید کرد: برای ساخت فیلم یا سریالی درباره راهپیمایی اربعین موضوعات می‌تواند بسیار متنوع باشد یعنی تنها صرف نشان دادن راهپیمایی نباید الهام بخش کارهای این حوزه باشد بلکه باید به جریان‌سازی و تاثیرگذاری این دست تولیدات هم توجه داشت.

انتهای پیام

این کارگردان در بخش بعدی سخنان خود تصریح کرد: سینما یکی از بهترین مسیرها برای توجه به موضوعات عاشورایی است. بگذارید فیلم سینمایی «روز واقعه» را مثال بزنم. این اثر سالهاست ساخته شده اما از تاثیرگذاری و کیفیتش چیزی کم نشده است البته در دیگرعرصه‌های هنر هم می‌توان آثار بسیار خوبی تولید کرد که متاسفانه هنوز آنگونه که باید شاهد کارهای متعددی در این حوزه نبوده‌ایم.

برجی در انتهای سخنانش توصیه کرد: فیلم یا اثر هنری که می‌خواهد عنوان عاشورایی را داشته باشد باید در ساختش تنها انگیزه عشق به امام حسین (ع) باشد وگرنه اگر گروه سازنده بخواهد برای رسیدن به منافع مادی یا موقعیت‌های شغلی دست به ساخت کاری عاشورایی زند آن اثر مطمئنا جریان‌سازی و تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha