چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
کاظم زاده

حوزه/ یک کارگردان سینما گفت: در فیلم یا سریالی که می‌خواهد مروج اندیشه‌ای ارزشی باشد باید معنا در روابط آدم‌ها دیده شود نه فقط در ظاهر و برخی مناسک.

سید امین کاظم‌زاده، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: در جدیدترین فیلمم «شب به هم ریخته» به موضوع خانواده و معضلات جامعه اشاره دارم. این فیلم تلاش دارد تا به روابط دختران با پدرانشان بپردازد. این اثر سینمایی با حفظ مقام پدر، نقدهایی هم به برخی رفتارهای والدین دارد.

وی افزود: بزرگترین مشکلی که در جامعه و برخی خانواده‌ها امروز وجود دارد دور شدن از سبک زندگی ایرانی اسلامی است اگر خانواده به فرهنگ غنی اسلامی و توصیه‌هایی که در آن شده عمل کند مطمئن باشید بسیاری از مشکلات به وجود نخواهد آمد. برای اشاعه سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از مهم‌ترین ابزارها سینما و تلویزیون است.

این فیلمساز ادامه داد: وقتی از جایگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی در تولیدات نمایشی حرف می‌زنم منظورم تنها سطح و ظاهر نیست، چون در برخی از کارهای نمایشی استفاده از کلیشه‌ها به اصل معنا ضربه زده است، در فیلم یا سریالی که می‌خواهد مروج اندیشه‌ای ارزشی باشد باید معنا در روابط آدم‌ها دیده شود نه فقط در ظاهر و برخی مناسک.

کاظم‌زاده تصریح کرد: نکته‌ای را حتماً باید در تولیداتی که خانواده را محور قرار می‌دهند باید مدنظر داشت آن هم اینکه به بهانه نشان دادن مشکلات نباید حرمت‌ها از بین رفته و رفتار ناصحیح آموزش داده شود. برای نمونه اگر بخواهیم پرخاشگری را در فیلم‌های خانوادگی رواج دهیم نه تنها کمکی به حل مشکلات نکرده‌ایم بلکه آموزش غلط نیز داده‌ایم.

وی با بیان اینکه فیلم خانوادگی حتماً باید بر استحکام کانون خانواده تاکید داشته باشد، گفت: نشان دادن بی‌رویه خانواده‌های از هم پاشیده، چندان مشکلی را حل نمی‌کند بلکه اینکه بگوییم خانواده می‌تواند مشکلات را درون خود حل کند و برای آن نیز راهکاری در نظر گرفته شود، اتفاقی خوب در تولیدات خانوادگی سینما و تلویزیون است.

این فیلمساز تاکید کرد: کارگردانی که می‌خواهد فیلم خانوادگی و اجتماعی بسازد باید از تحقیقات کافی میدانی و کتابخانه‌ای بهره برده باشد وگرنه اثرش هیچ جریان سازی به همراه نخواهد داشت. نکته بعد اینکه فیلم خانوادگی باید از یک درام بسیار خوب بهره برد. لازم به ذکر است در فیلم «شب به هم ریخته» علاوه بر کارگردانی نویسندگی را هم بر عهده دارم.

وی در پایان بیان کرد: در «شب به هم ریخته»؛ رامین راستاد، فرشته آلوسی، حاتم مشمولی، فائزه مرتضایی، امید شیدایی، نازنین علیپور، مریم ابراهیمی، رضا بای، احمد ابراهیمی و مهدی گل‌محمدی، علی باقی‌زاده، ابوالفضل فهیمی و بازیگران خردسال ابوالفضل پیرمراد، ساناز سلمانی‌پور و مهزیار کیانی ایفای نقش می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha