یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
احمدی

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: مخاطب فیلم یا سریالی که درباره راهپیمایی اربعین ساخته می شود تنها مخاطب داخلی نیست بلکه تمام جهان می‌تواند بیننده چنین کارهایی باشد به شرطی‌که در آثار مربوطه به اصل وحدت توجه شده باشد.

علی‌رضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: راهپیمایی اربعین، اوج حماسه بشری است که بر پایه فرهنگ عاشورا شکل گرفته است. این رویداد می‌تواند در تمامی بخش‌های هنری الهام بخش کارهای متعدد باشد به ویژه در حوزه سینما قادر است به شکلی زیبا مورد توجه قرار بگیرد، البته در حوزه فیلم مستند نیز می‌توان کارهای متعددی با محوریت راهپیمایی اربعین تولید کرد.

وی ادامه داد: پرداختن به راهپیمایی اربعین، دنیایی از معنا را در خود نهان دارد برای همین نباید فکر کنیم صرف تصویرگری مستقیم از راهپیمایی تمامی این حوزه را شامل می‌شود، چراکه در این رابطه می‌توان کارهای متعددی تولید کرد. برای مثال یک خانواده که برای رفتن به راهپیمایی اربعین برنامه‌ریزی می‌کند تا امکانات لازم را برای این امر فراهم آورد هم یک فیلم عاشورایی است بدون اینکه در آن بخواهند راهپیمایی اربعین را به صورت مستقیم نشان دهد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: فیلمسازان در کارهایی که مستقیماً به راهپیمایی اربعین دارند نگاهشان به موضوع بسیار دقیق باشد و تلاش کنند روابط زائران را در راهپیمایی اربعین مورد توجه قرار دهند. برای نمونه یک زائر ایرانی وقتی با زائری پاکستانی دوست می‌شود قصه دوستی آنها در راهپیمایی اربعین می‌تواند الهام بخش یک فیلم خوب خانوادگی باشد. معتقدم راهپیمایی اربعین قادر است در تمامی ژانرها مورد توجه قرار بگیرد.

سبط‌احمدی ادامه داد: در راهپیمایی اربعین، جمعیتی میلیونی حضور دارند برای همین تأمین امنیت این سیل عظیم جمعیت بسیار دشوار است. ما می‌بینیم هر ساله این رویداد با امنیت کامل برگزار می‌شود این امر خود یک موضوع ویژه برای تبدیل شدن به آثار سینمایی و تلویزیونی است. متاسفانه عادت کرده‌ایم تنها به آثار تکراری اکتفا کنیم. نکته بعد به تولیدات کودک مربوط می‌شود، در این حوزه می‌توان آثار کودک نیز تولید کرد چون اگر نگاه به تصاویر راهپیمایی اربعین بیندازید متوجه حضور گسترده کودکان خواهید شد.

وی در انتهای این گفتگو تاکید کرد: مخاطب فیلم یا سریالی که درباره راهپیمایی اربعین ساخته شده تنها مخاطب داخلی نیست بلکه تمام جهان اسلام می‌تواند بیننده چنین کارهایی باشند به شرطی‌که در آثار مربوطه به اصل وحدت توجه شده باشد حتی آثار هنری پیرامون راهپیمایی اربعین قادر است مخاطب جهانی نیز داشته باشد چون انسانیت و ایثاری که در این رویداد انسانی مورد توجه قرار گرفته، مورد پسند همه مردم جهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha