جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
کد خبر: 1173973
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
بهمنی

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: یکی از راهکارهای مهم برای دستیابی به سینمای انقلاب استفاده از نیروی متعهد در این رابطه است اگر بتوانیم سینماگرانی که تعهد به انقلاب دارند را در امر تولید مشارکت جدی دهیم ناخودآگاه به رشد فیلم‌های انقلابی کمک کرده‌ایم.

حمید بهمنی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سینما باید ابزاری برای تبلیغ انقلاب باشد، گفت: تاریخ ثابت کرده اگر از سینما استفاده صحیحی صورت گیرد این رسانه می‌تواند محلی برای تصویرگری قدرت‌ها باشد. از این امتیاز سینمای هالیوود سال‌هاست بهره می‌برد اما متاسفانه ما چشمان خود را روی این موضوع بسته‌ایم.

وی افزود: قدرت‌نمایی تلویزیون تنها به مسائل نظامی ختم نمی‌شود بلکه در دیگر حوزه‌ها نیز می‌توان تصویرگر قدرت علمی یا فرهنگی بود. منظور اینکه با نشان دادن داشته‌های علمی صلابت کشور را تصویر کرد. برای مثال اگر بتوانیم قدرت موشکی خود را در آثار سینمایی نشان دهیم در حقیقت قدرت علمی خود را نشان داده‌ایم.

این فیلمساز ادامه داد: نشان دادن قدرت فرهنگی هم به نوعی تصویرگری صلابت و اقتدار کشور است. وقتی ما در فیلم‌های اجتماعی امنیت اقتصادی را نشان می‌دهیم در حقیقت قدرت انقلاب و ثبات جامعه را نشان داده‌ایم. این خصیصه حتی در فیلم‌های ورزشی نیز می‌تواند رخ دهد. یکی دیگر از عرصه‌هایی که باید به انقلاب نظر داشته باشد سینمای کودک است، گونه‌ای که ما آن را فراموش کرده‌ایم.

این فیلمساز تصریح کرد: درباره قدرت و جریانسازی سینما؛ حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری اشاراتی داشتند اما باید از طرف مسئولان فرهنگی برنامه‌ریزی منسجم در نظر گرفته شود تا جریان سازی انقلاب را در سینما به صورت مداوم داشته باشیم. یکی از راهکارهای مهم برای دستیابی به سینمای انقلاب استفاده از نیروی متعهد در این رابطه است اگر بتوانیم سینماگرانی که تعهد به انقلاب دارند را در امر تولید مشارکت جدی دهیم ناخودآگاه به رشد فیلم‌های انقلابی کمک کرده‌ایم.

بهمنی در خاتمه این گفتگو تصریح کرد: اگر سینما نگاهش به موضوعات انقلابی با توجه به سلیقه مخاطبان روز باشد مطمئن باشید در جذب مخاطب نیز موفق خواهد بود. این امر را در دهه ۶۰ به خوبی شاهد بودیم و فیلم‌های انقلابی جز کارهای پرفروش بودند. این اتفاق در زمان حال نیز می‌تواند رخ دهد برای رسیدن به این خواسته باید روی فیلمنامه تاکید و توجه ویژه داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha