چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
طاهرفر

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: توجه به سینمای انقلاب و دفاع مقدس باعث می‌شود نسل آینده ما با افتخاراتشان آشنا شود این امر به نوعی فرهنگ آینده ما را می‌سازد.

قربانعلی طاهرفر کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه پیرامون سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: بزرگترین مشکل در حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس، نبود یک رویه مشخص در سیاست‌گذاری این حوزه است. این امر نیز تنها به سال‌های اخیر خلاصه نمی‌شود بلکه سال‌هاست این مشکل وجود دارد و نتیجه آن نیز این بوده که سینمای انقلاب و دفاع مقدس در یک شیب سرازیری در حال حرکت است.

وی افزود: افت کیفی تولیدات انقلابی و دفاع مقدسی در سینما، باعث شده استقبال مردم نیز از این گونه تولیدات کاهش یابد و همین مشکل باعث شده در حوزه فرهنگ، میدان به رقبا واگذار شود. برای رهایی از این معضل بهترین راهکار تغییر رویکرد است البته منظور این نیست تغییر تنها به امر تولید خلاصه نمی‌شود بلکه بحث فیلمنامه و درام را هم مورد نظر دارم.

این کارگردان ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در سینمای انقلاب و دفاع مقدس نباید انتظار نتایج کوتاه مدت را داشت بلکه در این عرصه باید زمان داد تا سلیقه تماشاگر در گذر زمان مجدد به سمت تولیدات ارزشی سوق پیدا کند. باید توجه داشت تغییر مورد نظر تنها به کارهای انقلابی و دفاع مقدسی مختص نمی‌شود بلکه ما نیازمندیم در دیگر گونه‌های سینمایی نیز رجعتی به موضوع ارزشی داشته باشیم.

کارگردان فیلم «آپاراتچی» تاکید کرد: سینمای کمدی یکی از گونه‌های پرطرفدار در سینمای امروز کشورمان است، اما متاسفانه این ژانر به شکل شایسته و مطلوبی مورد نظر نیست و این تصور وجود دارد که سینمای کمدی حتماً باید با سخیف‌سازی همراه باشد در حالی‌که طنز یک حوزه بسیار ارزشمند است حتی گاهی مواقع کارکرد اصلاحی و ارزشی آن می‌تواند از دیگر ژانرهای سینمایی موثرتر باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا باید در حوزه کارهای ارزشی فعال باشیم، گفت: مقام معظم رهبری در حوزه رمان فرموده‌اند ما با قله مورد نظر خیلی فاصله داریم، این موضوع در مورد سینما و هنر نیز صدق می‌کند. درضمن هنوز بسیاری از موضوعات انقلابی و دفاع مقدسی ناشناخته مانده که می‌توان درباره آنها فیلم و سریال ساخت. تاکید می‌کنم نگاهمان به این حوزه باید بلند مدت بوده و به شکل اقشاری به آن نظر نداشته باشیم یعنی تصور نکنیم این دست فیلم‌ها تنها مختص به تماشاچیان خاص است.

وی در پایان تصریح کرد: توجه به سینمای انقلاب و دفاع مقدس باعث می‌شود نسل آینده ما با افتخاراتشان آشنا شود این امر به نوعی فرهنگ آینده ما را می‌سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha