جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
سعدی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: راهپیمایی اربعین دیگر تنها یک رویداد شیعی نیست بلکه به جرأت می‌توان ادعا کرد این اتفاق، شکل بین‌المللی و جهانی پیدا کرده است.

سعید سعدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه درباره ظرفیت راهپیمایی اربعین برای ساخت کارهای نمایشی گفت: راهپیمایی اربعین دیگر تنها یک رویداد شیعی نیست بلکه به جرأت می‌توان ادعا کرد این اتفاق، شکل بین‌المللی و جهانی پیدا کرده است به نحوی که غیر مسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین دیده می‌شوند. این ویژگی یک ظرفیت بسیار بالا است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

وی افزود: در راهیپیمایی اربعین یک زندگی معنوی تجربه می‌شود. مردمی با پای پیاده دهها کیلومتر را طی می‌کنند تا به معبود خود برسند. این خصیصه بسیار زیبا و تحسین برانگیز است در این راستا اگر بتوان این موقعیت را به شکلی درام در آثار نمایشی تصویر کرد نه تنها اثری تاثیرگذار تولید شده، بلکه برای آن مخاطب جهانی نیز می‌توان یافت.

این تهیه‌کننده ادامه داد: راهپیمایی اربعین درس زندگی به مخاطب خود می دهد. برای دستیابی به این خواسته در ابتدا سازنده اثر باید از پژوهش و تحقیق کافی در کارش بهره برده باشد همچنین او می‌بایست خود این سفر را تجربه کرده و با موقعیت‌های پیش آمده در آن آشنا باشد.

سعدی تاکید کرد: ساخت فیلم یا سریال در این حوزه تنها به تصویرگری از راهپیمایی اربعین خلاصه نمی‌شود البته در این رابطه هم می‌توان کارهای بسیار خوبی تولید کرد اما ما نباید خود را تنها به یک مسیر اکتفا کنم. جریان‌سازی و تاثیرات راهپیمایی به اندازه ای وسیع است که می‌شود از آن سوژهای بسیار ناب و خوبی بیرون کشید و تبدیل به فیلم یا سریالی پرمخاطب کرد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: حتما کاری که می‌خواهد راهپیمایی اربعین را تصویر کند باید از شعار دور باشد، چون برای تولیداتی که موضوعاتشان دینی و انقلابی است شعار یک سم آشکار بوده که به آن ضربه غیر قابل جبران می‌زند. برای همین تاکید ویژه‌ام این است که سازنده این قبیل تولیدات حتماً باید به کاری که می‌کند باور قلبی داشته باشد.

وی در انتهای سخنانش اظهار کرد: فیلم یا سریالی با محوریت عاشورا باید از امکانات خوب نیز در ساختار بهره برده باشد چون کارهای ارزان و کم بضاعت قادر نیست در این رابطه مخاطب لازم را داشته باشد برای همین توصیه اکید من این است حتما کار تولیدی عاشورایی از حمایت کافی مسئولان بهره برده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha