جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: کمک به دولت برای پیشبرد امور کشور دستور رهبری معظم انقلاب و وظیفه ای همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آزمون سیاسی مواجهه با دولت چهاردهم، با بازخوانی فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب گفت: توصیه رهبر عزیزتر از جانمان این است با تمام توان برای موفقیت دولت تلاش کنیم، زیرا توفیق دولت توفیق همه ما و نظام است.

وی افزود: این توصیه رهبری توصیه اخلاقی نیست بلکه یک دستور سیاسی است و همه باید دولت را در راستای وظایف محوله و قانونی حمایت کنند.

خطیب جمعه در خصوص مساله تشکیل کابینه گفت: انتظار می رود ریاست محترم جمهور در انتخاب کابینه به دغدغه های رهبری اهتمام جدی داشته باشد.

حجت الاسلام محمودی افزود: نهادهای نظارتی، صیانتی و امنیتی نیز با حساسیت لازم نسبت به افراد حاشیه دار مشاوره لازم را بدهند تا پیشگیری صورت پذیرد.

وی بیان داشت: در مرحله آخر نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در عین تعامل سازنده تلاش کنند با ملاحظه شاخص هایی که رهبری فرزانه انقلاب فرمودند به کابینه رای دهند.

امام جمعه کنگان با استناد به زیبا کلامی از امیر مومنان علی علیه السلام در خصوص عوامل شکست دولتها گفت: سرگرم شدن به مسائل فرعی و فراموش کردن مسائل اصلی و سرنوشت ساز و مقدم داشتن افراد پست بر افراد فاضل دو عامل شکست دولتها از منظر امیرمومنان علی علیه السلام است.

حجت الاسلام محمودی به برنامه دولت نیز اشاره و عنوان کرد: دغدغه دولت بایستی دغدغه رهبری و مردم که همانا حل مسئله معیشتی است باشد.

وی در پایان این بخش از سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت تداوم راه شهید خدمت و جمهور شهید گفت: انتظار این است دولت چهاردهم دو راهبرد مقام معظم رهبری یعنی تمرکز بر برنامه هفتم توسعه و تمرکز بر راهبرد سیاست های کلی را دنبال که خوشبختانه ریاست محترم جمهوری نیز بر آن تاکید دارند.

خطیب جمعه کنگان در فراز دیگری از خطبه ها با تسلیت شهادت آقا امام حسن مجتبی علیه السلام (به روایتی)، ضمن بازخوانی سیره سبط اکبر نبوی بویژه در حوزه ایمان، ایثار، شجاعت، نفع رسانی به مردم و بخشش فراوان، اظهار داشت: امام حسن علیه السلام از خمسه طیبه، اصحاب کساء و مصداق آیات تطهیر، مودت، مباهله و از مصادیق سوره هل اتی و دهها آیه دیگر و از افتخارات او اینکه ده سال امام امام حسین علیه السلام بوده و سیدالشهدا از او تبعیت می کرد.

حجت الاسلام محمودی با محکوم نمودن ترور شهید القدس دکتر اسماعیل هنیئه مهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران توسط ددمنشان صهیونیستی، ضمن بیان خدمات و مجاهدت های آن شهید والامقام، به مطالبه امت اسلام در انتقام از عاملین این جنایت اشاره و تاکید کرد: به فضل الهی اسرائیل غاصب توسط مقاومت و ایران مقتدر بگونه ای سیلی خواهد خورد که نه تنها تل آویو و حیفا بلکه کاخ سفید هم به لرزه خواهد افتاد.

وی با استناد به آیات الهی به ضرورت تقویت قوای نظامی مسلمانان اشاره و در ادامه با اشاره به هراس فراوان رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی و حامیانش و رایزنی های فراوان برای جلوگیری از انتقام سخت، گفت: اینها همه نشان از قدرت و عظمت نظام مقتدر جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت است و البته این تلاش دشمن مانع انتقام سخت نخواهد شد.

امام جمعه کنگان با محکوم نمودن مشارکت آمریکا و اروپا در ترور شهید هنیئه و اطلاع این رژیم های خائن از جریان ترور مهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران آن هم در زمان تحلیف ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و نیز انتقاد شدید از سکوت خفت بار کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه، اظهار داشت: دولت و دیگر قوا و نیز همه جریانات حزبی و سیاسی با تمام توان پشت سر ولی فقیه زمان ایستاده اند و اجازه هیچ گونه تعرضی به تمامیت ارضی کشور را نخواهند داد.

حجت الاسلام محمودی در پایان با اشاره به همایش بزرگ اربعین، با تقدیر از فرماندار و معاون سیاسی، بسیج و سپاه، شرکت های منطقه، خیرین و مومنین، هیات های مذهبی و مواکب اسکان و پذیرایی از زوار حسینی در شهرستان و نیز در کربلای معلی، بر ضرورت برنامه ریزی صحیح برای باشکوه برگزار شدن بزرگترین اجتماع شیعه در دنیا تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha