شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
نرجس شکرزاده

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات توفیق رسانه های انقلابی در عرصه جهاد تبیین، اهتمام و رویکرد آن ها در فعالیت قرارگاهی و منسجم است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که هیچ گاه نباید از توطئه ها و ترفندهای دشمن به خصوص در عرصه جنگ نرم رسانه ای غافل شد، اظهار داشت: در طول سال های گذشته، مقام معظم رهبری نه یک بار و دو بار بلکه بارها بر اهمیت و ضرورت توجه به مقوله جهاد تبیین تأکید فرمودند و این همه تأکید ناظر به این است که اساساً یکی از بایسته های مهم در راستای مقابله با توطئه ها و فتنه های دشمن از جمله در زمینه ترویج یأس و نااُمیدی در جامعه، اهتمام همگان در این مساله است.

وی افزود: همان طور که رهبری عزیز نیز فرمودند ما در عرصه جنگ نرم امروز که شاخصه مهم آن بهره گیری از توان و قدرت رسانه و فضای مجازی است باید به شکل تهاجمی و ترکیبی عمل کنیم، به این خاطر که در روزگار فعلی، تکیه بر روش های قدیمی و نیز اتکای صرف به یک بُعد، برای توفیق در این عرصه، به هیچ وجه کافی نیست.

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مسأله مهم بعدی آن است که در این زمینه نباید به صرف تبیینِ جهاد تبیین بسنده کرد بلکه نیاز داریم که به شکل عملی در این راستا فعالیت مؤثر، قوی، گسترده و پیگیرانه داشته باشیم و این که در این زمینه همچنین به شکل جبهه ای عمل کنیم.

وی همچنین بر ضرورت انسجام و وحدت هر چه بیشتر رسانه های جبهه انقلابی در این راستا تأکید کرد و افزود: رسانه‌های انقلابی باید به‌جای رقابت‌های رسانه‌ای، اتحاد، هم‌افزایی، هماهنگی و عمل جبهه‌ای را وجه همت کار خویش قرار دهند، به نحوی که در نهایت خروجی فعالیت های آن ها زمینه ساز تقویت جبهه انقلاب اسلامی و خنثی سازی فعالیت های دشمنان علیه انقلاب و نظام باشد.

شکرزاده بیان داشت: از سوی دیگر به شدت نیاز داریم که رسانه های ما در زمینه جهاد تبیین به شکل منظم و قرارگاهی عمل کنند به این معنا که تحت یک فرماندهی واحد و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته، کنشگری داشته باشند و بر اساس اولویت های صورت گرفته رفتار کنند.

وی همچنین بر ضرورت اقناع افکار عمومی در این باره تأکید کرد و افزود: ما باید مردم و افکار عمومی را به شکل شفاف با سناریوپردازی‌های رسانه‌ای دشمن و موضوعات مختلف مرتبط با آنها آشنا کنیم، ضمن آن که در راستای تعمیق آموزش های سواد رسانه ای در سطح جامعه گام برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha