شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
راهنمای زائر؛ ایده‌پردازی اپلیکیشنی برای پیاده‌روی اربعین

حوزه/ ایده‌پردازان و طراحان اپلیکیشن‌ با ورود به حوزه خدمت‌رسانی به زائران اربعین توانسته‌اند خدمات آنلاین و آفلاین کاربردی به زبان‌های مختلف به زائران اربعین ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با اوج گرفتن استقبال مردم از اقصی نقاط جهان برای حضور در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی، ملزومات خاص مورد نیاز این مراسم نیز مورد توجه گروه‌های ایده‌پرداز و خلاق و مراکز رشد قرار گرفت و متخصصان خلاق رشته‌های مختلف به ایده‌پردازی و نوآوری در حوزه ملزومات اربعین اقدام کردند.

طراحان اپلیکیشن‌ها نیز با ورود به این عرصه توانسته‌اند نوآوری‌های ارزشمندی برای رفع نیاز زائران اربعین ارائه کنند. از جمله «ستاد مردمی راهنمای زائر» با طراحی و عرضه اپلیکیشن راهنمای زائر «https://rahnamazaer.ir» قدم خوبی در این عرصه برداشته است.

این ستاد از سال ۱۳۹۳ به صورت کاملاً مردمی تشکیل شده و ۳۰ خدمت کاربردی را از طریق اپلیکیشن به زائران ارائه می‌کند. از جمله این خدمات می‌توان به «ثبت و جست‌وجوی گمشدگان»، «نقشه زیارتی اربعین به صورت آنلاین و آفلاین»، «نمایش و جست‌وجوی مواکب اماکن زیارتی، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های کاربردی»، «جست‌وجوی مکان روی نقشه و ثبت موقعیت جدید توسط کاربر»، «دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه‌های ویژه خادمین و زائران اربعین»، «ارائه قیمت به روز ارز»، «احکام سفر»، «ذکر شمار»، «جملات و اصلاحات کاربردی عربی» و ... اشاره کرد.

از نکات مهم این اپلیکیشن این است که زائران می‌توانند نقشه‌های اربعین را دانلود کنند، به هم پیام بدهند، موقعیت همدیگر را اطلاع بدهند، اگر گم شدند عکس و تصویر خود را بفرستند و موقعیت خود را اعلام کنند، معابر را جست‌وجو کنند، اطلاعات گاراژهایی که در شهر نجف، مسیر طریق الحسین و کربلا وجود دارد در مسیر رفت و برگشت را دریافت کنند.

البته امسال زائران می‌توانند ۱۰ پیامک رایگان نیز از طریق اپلیکیشن به یکدیگر ارسال کنند. آنچه حائز اهمیت است این است که طی این ۱۰ سال ستاد مردمی راهنمای زائر از طریق کمک خیرین و کاملاً مردمی اداره شده است.

این ستاد به صورت بین‌المللی نیز به زائران اربعین ارائه خدمت می‌کند و خادمان داوطلب ترک زبان، اردو زبان و انگلیسی زبان خانم و آقا با اعلام فراخوان جذب شده به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند. نقشه‌های مورد نیاز زائران نیز به زبان‌های ترکی، عربی، فارسی و اردو وجود دارد که در اپلیکیشن و سایت راهنمای زائر قابلیت دانلود دارد.

برای استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند وارد لینک https://rahnamazaer.ir شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha