یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
اربعین

حوزه/ آیت الله عبادی با بیان اینکه اربعین حسینی یک معجزه است، گفت: زیارت اربعین یکی از شاخصه های شیعه محسوب می شود؛ تنها بحث کربلا نیست و در این خلاصه نمی شود بلکه در شهرها و کشورهای مختلف، در اربعین حسینی مراسم عزاداری برپا می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ مرداد) در دیدار با جمعی از مبلغین موکب های اربعین حسینی اظهار داشت: وجود مقدس امام حسین(ع) در میان همه اولیای الهی و حتی انبیا یک استثنا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در جای جای احادیثی که از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده حسین علیه السلام استثنا است و حدیث « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» سوال دارد؛ این است که مگر پیامبران سفینه نجات نیستند چرا هستند اما این حدیث می گوید که امام حسین علیه السلام استثنا است.

وی با اشاره به حدیثی گفت: در حدیثی داریم که عشق و محبت امام حسین علیه السلام در دل ها حرارتی ایجاد می شود که هرگز سرد نخواهد شد و باید این را به صحنه میدانی در هر جای دنیا بیاورید.

آیت الله عبادی در ادامه عنوان کرد: بعد از ۱۳۸۰ سال مشاهده می کنید که این عشق و محبت با همه مخالفینی که وجود دارد، گرم تر می شود و یک معجزه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر دین و مذهبی برای خودش جایگاه و جذب و دفعی دارد، افزود: اما وقتی به امام حسین علیه السلام می رسد هر کسی با هر دین و مذهبی به امام حسین علیه السلام به صورت ویژه نگاه می کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از پیامبران و ائمه اطهار(ع) اربعین ندارند، گفت: اربعین حسینی یک معجزه است و زیارت اربعین یکی از شاخصه های شیعه محسوب می شود و تنها بحث کربلا نیست و در این خلاصه نمی شود بلکه در شهرها و کشورهای مختلف، در اربعین حسینی مراسم عزاداری برپا می کنند.

آیت الله عبادی در پایان عنوان کرد: در پیاده روی اربعین نه تنها مسلمانان بلکه مسیحی حضور دارند و از این موضوع ساده نگذرید و بدانید حسین(ع) دومی ندارد و کار شما جهاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha