یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
تن

حوزه / رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه گفت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه نزدیک 20 خروجی موثر آموزشی، پژوهشی، فناوری و چندرسانه ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام پور امینی رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه امروز در مراسم اختتاحیه سومین دوره سه روزه « آرایش تهاجمی در مواجهه با شبهه » که با حضور جمعی از مسئولان و اساتید حوزوی در مدرسه ولی عصر قمصر(عج) پایتخت گل و گلاب ایران برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و ایام اربعین حسینی و قدردانی از اساتید و دست اندارکاران برگزاری این کارگاه سه روزه اظهار داشت: خدا را شاکریم که ۴ کارگاه تخصصی الحاد، زن و خانواده، معنویت سکولار و حکمرانی با حضور اساتید شاخص و توانمند به نحو احسن انجام شد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با اینکه این دوره با نگاه به جبهه، فعال اندیشمند، موثر و حاضر در صحنه برگزار شد گفت: ترکیبی که این 4 کارگاه با چهار استاد به نام حوزه های تخصصی برگزار شد کم نظیر و در چهارچوب اهداف پیش بینی شده در پاسخ به شبهه به خصوص کار و روش هجومی در مواجهه با شبهات بود.

حجت الاسلام پور امینی رویکرد قالب موسسات از جمله مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه را منفعلانه ، ضروری و واجب دانست و افزود: بحث تبلیغ و روش هجومی و امید که قبل از محرم مدنظر رهبری بود این پیوند دانش پژوهان مستعد و دغدغه مند نیز با اساتید فن در این حوزه نتیجه بخش باشد.

وی با بیان اینکه برای همه افتخار است در این عرصه پیشگامانی چون معصومین (ع) بودند که رصد دقیق و ورود به هنگام ،جسارت علمی و برخوردار از فضل علمی بودند گفت: شیخ طوسی و عالم سید مرتضی هم اگر الان بودند عالم به زمان بودند به اقتضا مخاطب قلم می زدند و حضور به هنگام می داشتند.

حجت الاسلام پور امینی با بیان اینکه این دوره از لحاظ چینش اساتید و کارگاه ها کار جدیدی شکل گرفت گفت: تعمیق، تکمیل، ارتقاء و اثر بخشی چهار هدفی است که بعد از این دوره دنبال خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در گام اول بر محور این چهار کارگاه و پنلی که دوستان در چهار کارگروه تخصصی الحاد، زن و خانواده، معنویت سکولار و حکمرانی اسلامی حضور داشتند در گام اول برای هر هسته یک دبیر و برنامه کوتاه مدت شش ماهه در قالب یک دوره عمومی خواهدبود.گفت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه نزدیک 20 خروجی موثر آموزشی ، پژوهشی ، فناوری و چندرسانه ای دارد .

شایان ذکر است: به همت معاونت پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه و همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه کاشان سومین دوره سه روزه «آرایش تهاجمی در مواجهه با شبهه » از پنج شنبه تا شنبه با حضور بیش از ۸۰ طلبه فاضل سطح سه و چهار حوزه در ۴ کارگاه تخصصی، زن و خانواده، معنویت سکولار و حکمرانی با حضور اساتید شاخص و توانمند در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) قمصر پایتخت گل و گلاب ایران برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha