یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
تفسیر تسنیم

حوزه/ جلد هفتاد و ششم از تفسیر گران‎ سنگ تسنیم، تألیف آیت الله العظمی جوادی آملی به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، به زودی منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ جلد هفتاد و ششم از تفسیر گران‎ سنگ تسنیم، تألیف مفسر بزرگ قرآن کریم حضرت آیت الله جوادی آملی به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، به زودی منتشر می شود.

این جلد از تفسیر تسنیم، شامل تفسیر آیات ۱۲ تا پایان سوره حدید و سوره‌های مجادله(۱-۲۲)،حشر (۱-۲۴) و ممتحنه (۱-۱۳) می باشد.

*معرفی تفسیر تسنیم جلد۷۶

«تفسیر تسنیم» اثر گران‌سنگ حضرت آیت الله جوادی آملی است. نام این تفسیر برگرفته از آیه ۲۷ سوره مطفّفین: «وَ مِزاجُهُ مِنْ تَسْنِیمٍ‏» است که نام چشمه‌ای در بهشت است.

این اثر، گرچه شرح و تفسیر قرآن کریم به روش ترتیبی است؛ ولی از روش تفسیر موضوعی هم فراوان بهره برده است.
شیوه محوری این تفسیر، همانند تفسیر المیزان، «تفسیر قرآن به قرآن» است و در تفسیر قرآن، اهتمام حداکثری به استفاده از قرآن دارد؛ گرچه از منابع اصلی دیگر یعنی سنت و عقل نیز فراوان بهره می‌برد.

در این تفسیر ارزشمند، آزاداندیشی، کلان‌نگری، روشمندی در فهم و استنباط، اشراف به علوم گوناگون عقلی و نقلی، توجه فراوان به مسائل اجتماعی و سیاسی، اهتمام به اخلاق و ارزش‌ها، پاسخگویی به شبهات، تقریب‌گرایی و.... سبب شده است که از جهت ساختاری و محتوایی دارای ویژگی‌های برجسته باشد؛ به گونه‌ای که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی آیسیسکو در سال ۱۳۸۵ تفسیر تسنیم را به عنوان «تحقیق برتر در عرصه مطالعات اسلامی و قرآنی» برگزیده است.

علاقه ‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می ‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha