دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
اربعین

حوزه/ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از نام‌نویسی حدود ۲ میلیون نفر در سامانه سماح برای سفر اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حمیدرضا محمدی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت و گویی با اشاره به نام‌نویسی حدود ۲ میلیون نفر در سامانه سماح، گفت: ثبت‌نام‌کنندگان تمامی اقدامات خود را مبنی بر ثبت بیمه و واریز وجه و تکمیل پرونده خود به‌درستی به انجام رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها تاکنون ۶۲ درصد متقاضیان سفر اربعین را آقایان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ۳۸ درصد مابقی ثبت نام کنندگان نیز به بانوان اختصاص دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود تاکنون (تا عصر امروز یکشنبه ۲۱ مرداد) حدود ۵۹ درصد درخواست‌های سفر اربعین برای عبور از مرز مهران، ۲۲ درصد شلمچه، ۹ درصد خسروی، ۵ درصد چذابه و ۴ درصد نیز مرز هوایی را انتخاب کرده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست‌های ثبت شده برای عزیمت به آئین اربعین حسینی از بیستم مرداد تا ۲۵ مرداد برای خروج ثبت شده است، گفت: امیدواریم تمامی زائران که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده و مطابق دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها به این سفر معنوی مبادرت کنند.

وی درباره نحوه سفر زائران از شهرهای خود به نقاط مرزی که در سامانه سماح به ثبت رسیده است نیز گفت: براین اساس ۴۶ درصد وسیله نقلیه عمومی اتوبوس، ۳۹ درصد خودرو شخصی، ۷.۵ درصد تاکسی را عنوان کرده‌اند. ۴ درصد نیز سفر هوایی را درخواست کرده‌اند.

محمدی با بیان اینکه بیشترین بازه سنی متقاضیان سفر به اربعین امسال را رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: از تمامی اشخاصی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند تقاضا می‌کنیم برای بهره مندی از پوشش‌های خدمات بیمه‌ای قبل از سفر در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی درباره آن دسته از افرادی که قصد عزیمت به صورت گروهی به عتبات عالیات را دارند نیز گفت: از این دسته افراد تقاضامندیم با ورود به سامانه، به صورت گروهی ثبت نام کنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، تاکید کرد: ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح حتماً کارت شناسایی صادر شده در سامانه را به صورت چاپی همراه داشته باشند تا در صورت نیاز اقدامات مقتضی انجام پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha