دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
اپلیکیشن ۴ زبانه «راهنمایی گمشدگان» در اربعین راه‌اندازی شد

حوزه/ اپلیکیشن راهنمای گمشدگان به چهار زبان برای خدمت به زائران اربعین حسینی از سوی آستان مطهر علوی راه‌اندازی شده و در طول سال نیز فعال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آستان مقدس علوی برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین که به حرم مطهر امیرالمومنین(ع) مشرف می‌شوند، مرکز مفقودین و گمشدگان وابسته به بخش امور صیانت از حرم مطهر را با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات استان راه‌اندازی کرده و این مرکز اپلیکیشن «مرکز مفقودین و گمشدگان» را فعال کرده است تا زائرانی که به هر دلیل به دلیل انبوه جمعیت همراهان خود را گم کرده‌اند بتوانند آنان را پیدا کنند.

مصطفی جبار محسن، مسئول مرکز مفقودین و گمشدگان حرم مطهر علوی در گفت و گویی در این باره گفت: نسخه اپلیکیشن آن به‌روز رسانی شده و توسعه‌یافته است و با نسخه قبلی متفاوت است و مزیت‌های متعددی از جمله بخش افزودن و گزارش زائرین گمشده و جستجوی آنها، چه در زیارت‌های عادی و چه زیارت میلیونی را دارد.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های آن، راهنمای زائران است که شامل نکاتی برای جلوگیری از مفقود شدن، نقشه‌های تعاملی حاوی بیش از ۱۵ نقشه راهنما و راهنمای هتل‌ها است.

مسئول مرکز مفقودین و گمشدگان حرم مطهر علوی تأکید کرد: این اپلیکیشن به چهار زبان به زائران از ملیت‌ها و زبان‌های مختلف (فارسی، انگلیسی، اردو، علاوه بر زبان عربی) در روزهای عادی و روزهای مناسبتی از جمله راهپیمایی اربعین که شاهد حضور میلیونی زائران است خدمت‌رسانی می‌کند.

گفتنی است، آستان مقدس علوی اقدام به آماده‌سازی مکان‌هایی برای پذیرایی و استراحت زائران در اطراف حرم علوی کرده است و همچنین گروه‌های پزشکی و بهداشتی نیز در ارائه خدمت‌رسانی به زائران فعال هستند و سایه‌بان‌هایی نیز در مسیر زائران برای خدمت‌رسانی در اطراف حرم نصب شده است تا از گرمازدگی آنان را حفظ کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    کجا میتونیم دریافت کنیم؟