دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
تبریز

حوزه/ سردار عباسقلی زاده گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و اثرپذیری از مکتب عاشورایی موجب بیداری جهانی علیه ظلم و استکبار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده شب گذشته در آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم، اظهار داشت: شعرایی که با سوز عاشورا زندگی و با شعر، محبت خود را به ائمه اطهار(ع) هدیه کرده و مردم را بهره‌مند می‌کنند، راه شهدا را زنده نگه می‌دارند و پیروان امام امروز با این قریحه در کنار امام و علیه ظلم هستند.

سردار عباسقلی زاده اضافه کرد: اشعار ارائه شده در این کنگره هر کدام جانسوز و بیان آن در رثای حضرت علی اصغر(ع) و به یاد شهدای کودک غزه اثرگذار است و همین تاثیری است که جهان را به برکت انقلاب بیدار کرده و مردم تبریز در این انقلاب سهم حداکثری و به‌سزایی داشته‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به بیانی از امام راحل که فرمودند «هرچه داریم از محرم و صفر است»، یادآور شد: پیشکسوتان و مداحان عمری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و عاشورا از جان مایه گذاشتند و امروز تکریم شاعران اهل بیت(ع) و برگزاری برنامه‌های کنگره شعر محرم کار به‌سزایی در راستای حفظ این فرهنگ است.

گفتنی است آیین اختتامیه ششمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور با معرفی برگزیدگان در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha