دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
ر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: در دورانی که بشر می‌گفت دین تأثیری ندارد و باید پرونده دین را از زندگی جمع کنیم، بزرگترین رویداد دینی عالم در اربعین اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله اعتمادی و فرزندش که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، روحانیون، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم کرسی کاشان برگزار شد، از کاشان به عنوان شهر تاریخ، فرهنگ، هنر، ادبیات، علما، بزرگان، فقها و دوستداره اهل بیت(ع) نام برد و اظهار داشت: یاد آیت الله سید عباس اعتمادی یکی از علمای بزرگ و انقلابی و فرزند مرحومش سید حسین اعتمادی را گرامی می‌داریم.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، گفت: اینکه با گذشته ۳۰ سال از درگذشت آیت الله اعتمادی هنوز جلسه باشکوهی برای گرامی داشت این عالم برگزار می‌شود، نشان دهنده اخلاص، علم و تقوا، خدمت و ایثار این شخصیت ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امیدواریم زیارت قبر مطهر امام حسین(ع) به‌ویژه زیارت اربعین حسینی نصیب همه علاقمندان شود، ابراز کرد: یاد شهدای کربلا، علما، شهدای انقلاب مدافعین حرم و شهدای عرصه بین الملل را گرامی می‌داریم.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، به فلسفه و تحولات اربعین حسینی در شرایط کنونی اشاره کرد و با طرح این سوال که آیا حادثه اربعین یک حادثه معمولی است یا خیر، خاطرنشان کرد: اربعین اباعبدالله(ع) یک حادثه بسیار مهم راهبردی و تاریخی است که تاثیراتی بسیار فراتر از این جمعیت شرکت کننده دارد.

وی با بیان اینکه اربعین نه تنها در دنیای اسلام که حتی فراتر از اسلام نیز دارای اثرات فراوانی است، اظهار کرد: اربعین مسیری را برای بشریت باز کرده و سرآغازی برای تحولات عمیق و جدی است.

وی با تأکید بر اینکه کسی تصور نکند اربعین تنها یک موضوع درون جامعه شیعی و اسلامی است، گفت: اربعیین اتفاقی بسیار مهم، نادر، راهبردی و تاریخی است که اگر بتوانیم ابعاد آن را درست در عالم توسعه بدهیم، اربعین می‌تواند سر منشا یک اتفاق مهم جهانی، بشری و انسانی در سراسر عالم باشد.

وی با اشاره به اینکه در دو سده اخیر در جهان چند انقلاب مهم اتفاق افتاده است، ابراز کرد: یکی انقلاب کبیر فرانسه که منشا تحولاتی در جهان شد و باعث شد بشر به‌دنبال آرمان‌ها و شعارهای جدیدی حرکت کند، همانند آنکه بشر اگر به دنبال نظام لیبرال دموکراسی برود به سعادت می‌رسد و یکی هم انقلاب اکتبر روسیه بود که منشا تحولاتی شد و شاهد تبدیل بلوک شرغ و غرب بودیم.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، ادامه داد: در کنار برخی پیشرفت‌ها، پس از این انقلاب‌ها تنها خالقیت خدا را پذیرفتند اما ربوبیت و تدبیر خدا را گفتند که به آن نیاز نداریم، به همین دلیل تمام پیشرفت‌های خودشان را در علم، تکنولوژی و رفاه تمدن بشری دیدند و تأکید داشتند که در این دنیا بهشت خودمان را می‌سازیم و عقیده داشتند تاریخ به پایان خودش رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، با بیان اینکه آنهایی که ادعا می‌کردند بهشت را می‌سازیم در کنار پیشرفت‌های مادی، دچار بحران‌های بسیار جدی در اداره محیط خانواده و محیط زیست شده‌اند، اظهار کرد: غربی‌ها در ۱۰۰ سال گذشته علیرغم ادعای پیشرفت در عرصه‌های مختلف، اما در زمینه امنیت، صلح و عدالت شاهد خونین‌ترین جنگ‌ها و تبعیض‌ها بودیم به طوری که در جنگ جهانی اول و دوم بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شدند.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه بشر امروز گرچه به پیشرفت‌هایی رسیده اما در جاهایی به شدت سرشان به سنگ خورده است خاطرنشان کرد: چرا حقوق بشر در مقابل کشته شدن بیش از ۵۰ هزار نفر زن و کودک بی‌گناه، بی‌تفاوت است، مدعیان حقوق بشر در برابر این همه جنایت در غزه کجا هستند و عدالتی که دم از آن می ‌زدند، کجاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، با بیان اینکه امروز بشر فهمیده تمدن فعلی با بحران‌های عجیب و غریب روبرو شده است، یادآور شد: بشری که می‌گفت نیازی به دین و خدا نداریم دید که فقیهی جامع الشرایط، مرجع تقلید، یک عالم و فیلسوف و سیدی به نام امام خمینی(ره) قیامی را در کشورمان رقم زدند و ادعا کردند که با تکیه بر خداوند و آیات الهی می‌توانیم حکومت دینی بنا کنیم.

وی به گسترش انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: پس از گذشت چهار دهه به قدری انقلاب اسلامی ایران پیشرفت کرده که گفتمان انقلاب در جای جای دنیا طرفدار دارد.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه در اربعین بیش از ۲۵ میلیون نفر انسان از کشورهای مختلف با زبان‌ها و فرهنگ‌های متفاوت با پیاده‌روی در بیش از هزار کیلومتر دور هم جمع می ‌شوند، ابراز کرد: در دورانی که بشر می‌گفت دین تأثیری ندارد و باید پرونده دین را از زندگی جمع کنیم، بزرگترین رویداد دینی عالم در اربعین اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در اربعین عراقی‌ها با جان و دل به زائرین سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: زائران اربعین بدون اینکه همدیگر را بشناسند و یا زبان همدیگر را بدانند، اما با استفاده از ظرفیت قرآن و پیامبراکرم(ص) می‌توانند دور هم جمع شوند.

وی با تأکید بر اینکه اربعین ثابت کرده بشر می‌تواند اخلاقی، آرمانی با خداوند و حسین(ع) زندگی کند، اظهار کرد: هنر اربعین این است که در یک مقیاس کوچک میلیون‌ها انسان را دور هم جمع کند، بنابراین به بشر امروز می‌گوییم شمایی که خانواده و اقتصادتا دچار بحران شده، به حماسه اربعین و نسخه اباعبدالله(ع)، عزت و عدالت که مطرح شده، نگاه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ابراز کرد: دلیل اینکه مردم غزه در بیش از ۱۰ ماه جنگ و خونریزی و جرم جنایت علیه آنها توسط رژیم صهیونیستی هنوز سرپا ایستاده‌اند به خاطر سرپا نگاه داشتن شعار هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" امام حسین(ع) می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha