چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
زط

حوزه/ آیت الله اعتمادی با بیان اینکه از ظرفیت مساجد در هنر تئاتر باید بیش از پیش استفاده شود گفت: در هنر تئاتر باید از ظرفیت مساجد متعدد کاشان خصوصا مسجد اقا بزرگ کاشان به عنوان نگین مساجد جهان اسلام بیش از پیش استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله میرسید حسن اعتمادی در مراسم سومین جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» که صبح امروز در راستای کنگره ملی شهدای کاشان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به یاد هنرمند شهید علیرضا شبانی با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان برگزار شد اظهار داشت: هنر خصوصا تئاتر یک زبان ویژه در واقعیت کشاندن امورات در اجرای زمان های خاص می باشد.

مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان با بیان اینکه هنر و تئاتر اگر در خدمت معنویت قرار بگیرد جایگاه ویژه و ماندگاری بیشتری پیدا می کند، گفت: معنویت از معنا می آید یعنی از ظاهر عبور کردن و به معنا هم نزدیک تر شدن می باشد.

آیت الله اعتمادی بابیان اینکه معنویت یک واقعیتی است که به قول ما طلبه ها هر چیز لفظ و معنایی دارد، گفت: لفظ ظاهر کار می باشد ولی واقعیت آن چیزی است که می بنیم و لمس می کنیم.

وی با بیان اینکه حقیقتی باید در هنر معنوی دیده شود که جنبه الهی و توحیدی داشته باشد گفت: تبلور توحیدی در نظام هستی باید در مساجد که محل عبادت در نزدیک شدن به خداوند متعال می باشد شکل بگیرد.

مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان با بیان اینکه هنر و تئاتر باید توحید و خداشناسی و یکتا پرستی را در مردم القا و ایجاد کند گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز در هنر تئاتر باید آورده شود اگرچه معنویت آن چیزی است که در هنر باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه تئاتر بچه های مسجد به دلیل عمومی، الهی، توحیدی،هنری و ویژه بودن مورد توجه خاص قرار بگیرد، گفت: با توجه به اینکه فرهنگ و زبان عمومی مردم متدین در مسجد شکل می گیرد لذا باید زبان هنری و تئاتر با عموم مردم و متدینین در مساجد ارتباط پیدا کند.

آیت الله اعتمادی با بیان اینکه از ظرفیت مساجد در هنر تئاتر باید بیش از پیش استفاده شود گفت: در هنر تئاتر باید از ظرفیت مساجد متعدد کاشان خصوصا مسجد اقا بزرگ کاشان به عنوان نگین مساجد جهان اسلام بیش از پیش استفاده شود.

وی ضمن قدردانی از اهتمام جدی فرجی مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در گسترش فرهنگ تئاتر در مساجد، به نقش خبرنگاران در گسترش فرهنگ دینی در مساجد اشاره و یادآورشد: اصحاب رسانه و خبرنگاران می توانند در نمایش و بازنمایی هنر «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد»نقش موثری تری داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha