پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
مسجد محوری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم اصلی ترین کارکرد مساجد را تربیت انسان های مؤمن، متدین و دلسوز دانست و با بیان این که مساجد به واقع محلی برای کمک و همراهی با مجموعه هاست از تقویت کارکرد ارائه خدمات اجتماعی در مساجد خراسان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان که در محل این مرکز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از مجموعه اقدامات و ظرفیت های ارزشمند این مرکز، گفت: فرصت خدمت در مساجد فرصت ارزشمندی است و افراد مؤمن و با ایمان در دامان مساجد پرورش پیدا می‌کنند و از این جهت باید از ظرفیت مساجد استفاده شود.

وی با بیان اینکه در گفت‌وگوهای بین حضرت ابراهیم و خدای متعال دو بار از کلمه عهد استفاده شده است، عنوان کرد: یکبار در بحث امامت و یکبار نیز در عرصه خدمت به مسجد این واژه عنوان شده است.

مستعدین حوزه ظرفیت های مساجد را پویا ‌می‌کنند

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با بیان این که باید به مساجد بها داد، فضای موجود در مساجد را تقویت کرد و توسعه‌هایی از این جهت قائل شد تا بتوان جذب داشت، اظهار کرد: امروز باید مستعدترین افراد حوزه فعالیت های تبلیغی ویژه ای را در مساجد داشته باشند و اینطور نباشد که کار خود را صرفا در ذیل فضای دانشگاهی معطوف کنند.

وی اصلی ترین کارکرد مساجد را تربیت انسان های مومن، متدین و دلسوز دانست و با بیان این که مساجد به واقع محلی برای کمک و همراهی با مجموعه هاست و این کارکرد ارائه خدمات اجتماعی در مساجد خراسان تقویت شده است، خاطر نشان کرد: امام جماعت مسجد از جهت ارائه این خدمات بسیار می تواند کمک کننده و پیش برنده باشد و از این جهت باید در مساجد کمک به اموری مثل تأمین جهیزیه و تسهیل ازدواج باشد.

ائمه جماعات مساجد بستر تبادل تجربیات داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به اقتضائات مساجد در هر استان و شهر متناسب با آن منطقه، ابراز کرد: ائمه جماعات در مساجد مناطق مختلف مشترکات و نوآوری‌هایی دارند که این‌ها می تواند در بستر انتقال تجربیات قرار بگیرد و مجموعه ها و گروه هایی تشکیل شود که ائمه جماعات بتوانند در این بستر فعالیت کرده و تبادل موضوعات داشته باشند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha