پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
دیدار مساجد

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان گفت: امروز در مساجد استان بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری فعال شده اند و از سوی دیگر نیز تفاهم نامه ای با مجموعه کمیته امداد استان در همین راستا منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان در محل این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع در این دیدار به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات صورت پذیرفته در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان پرداخت و با اشاره به کادرسازی، توانمندسازی و جوان سازی در مجموعه مساجد استان و همچنین افراد حاضر در هیئت امنای مساجد، ابراز کرد: تلاش ما در مجموعه مساجد بر محوریت کادرسازی است و کارکرد برنامه‌ها و طرح‌هایی که در مساجد اجرا می‌شود از این جهت برای ما موضوعیت دارد.

راه‌اندازی ۴۰۰ مرکز نیکوکاری و ۵۲۵ شورای حل‌اختلاف در مساجد

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و ادارات مختلف در جهت پیشبرد فعالیت‌های نهادی مساجد، گفت: در تفاهم با سازمان زندان‌ها مبنی بر آزاد کردن ماهانه ۸ زندانی تاکنون بیش از ۱۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند و در زمان حضور شهید آیت الله رئیسی در قوه قضائیه نیز طرح راه اندازی شوراهای حل اختلاف مسجدمحور آغاز شد که امروز به ۵۲۵ شورا در مساجد ارتقا یافته است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان با اشاره به مراکز نیکوکاری در مساجد که با رویکرد محرومیت زدایی راه اندازی شده، اظهار کرد: امروز در مساجد استان خراسان بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری فعال شده اند و از سوی دیگر نیز تفاهم نامه ای با مجموعه کمیته امداد استان در همین راستا منعقد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با اشاره به همراهی امور مساجد در راستای تأسیس پایگاه های ازدواج و فرزندآوری، عنوان کرد: اقدامات مهمی در امر ازدواج آسان و تسهیل تهیه جهیزیه صورت گرفته و با راه‌اندازی قرارگاه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری در مساجد، مراسماتی نیز برای زوج‌های جوان برگزار شده که در یک نمونه مراسمی با حضور ۲۴ زوج جوان و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سال گذشته در مسجد جوادالائمه# تلگرد برگزار شد.

ارائه خدمات اجتماعی مقدمه برای هدایتگری است

وی همچنین گزارشی از فعالیت مبلّغان استان‌های خراسان در قالب طرح‌های کوثر، سفیر، دوره‌های توانمندسازی برای مبلغین و همچنین مجموعه فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای مرکز هنر و رسانه و قرارگاه جهادی مساجد ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان این که در سیاست‌ها و اصول حاکم بر مرکز رسیدگی به امور مساجد این را قائلیم که وظیفه حوزه و روحانیت هدایت فکری، دینی و معنوی، سیاسی و ارائه خدمت اجتماعی است، گفت: به واقع ارائه خدمات اجتماعی مقدمه برای هدایتگری است لذا برنامه‌های معنوی و هدایتگری در مساجد را با جدیت پیش می بریم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha