دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
1

حوزه / حجت الاسلام جزایی گفت: حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های دستگاه قضایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از استان مرکزی، حجت الاسلام سعید جزایی در جریان سفر یک روزه به شهرستان خمین و در حاشیه بازدید از شعب دادسرا و دادگاه دادگستری این حوزه قضایی، اظهار داشت: دستگاه قضایی برای حفظ و دفاع از حقوق مردم و بیت المال با قاطعیت با زمین خواری، ویژه خواری و رانت خواری برخورد قانونی می‌کند و اهل کوتاهی و سستی در این مسایل نبوده و نیست.

وی افزود: شاخص‌های عملکردی از جمله تکریم ارباب رجوع، رفع اطاله دادرسی، مدت‌زمان رسیدگی، اوقات دادرسی، صلح و سازش و میزان موجودی‌ها با توجه به حجم ورودی پرونده به این دادگستری، نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده و رضایتمندی نسبی حاصل شده که امید است با برنامه ریزی مناسب، شاهد ارتقا سطح عملکردها تا پایان سال جاری باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآور شد: تأکید ویژه و سیاست راهبردی قوه قضائیه، هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌مندی از سامانه‌های الکترونیکی در بحث انتخاب کارشناس در پرونده‌های قضائی، مزایده‌ها و استعلامات است که این مهم در حوزه قضائی باید دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات قضائی بهتر به مردم و ایجاد فضای مناسب به‌منظور فعالیت قضات و کارکنان ضروری است عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان خمین با شتاب بیشتری دنبال شود و انتظار است معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی در این راستا اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام جزایی رعایت حفظ حقوق شهروندی را امری مهم و ضروری دانست و ابراز کرد: مسئولان قضائی شهرستان به طور مستمر این موضوع را مد نظر قرار داده و جهت بازرسی از مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها و بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان مبادرت داشته باشند و گزارش‌های لازم را به هیأت بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان مرکزی ارائه دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha