سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
11

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: انجام خدمات اجتماع محور در اولویت برنامه های بهزیستی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، محمود حسین‌آبادی طی سخنانی در نشست با اصحاب رسانه با بیان این که به لطف الهی، استان مرکزی در زمینه مناسب سازی سازی تردد معلولان جایگاه ششم را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۹ نفر از معلولان در ۴۶ مرکز زیرمجموعه بهزیستی استان مشغول به کار شدند که شهر اراک با ۲۲ نفر بیشترین جذب نیرو را داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۹۲ مؤسسه خیریه در استان مرکزی در راستای کمک به افراد آسیب پذیر با بهزیستی همکاری دارند، افزود: بهزیستی ۱۶۰ فعالیت تخصصی دارد به همین خاطر کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو حمایت مراکز تحت نظارت است.

حسین آبادی با بیان اینکه بیشتر کودکان کار در سر چهار راه‌ها به شغل‌های کاذب اشتغال دارند و این مساله تهدید جدی برای آنان است، افزود: اکنون ۱۹۰ کودک کار در استان مرکزی شناسایی شده که ۶۰ درصد این کودکان، اتباع خارجی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی همچنین گفت: نگهداری جامعه سالمندان و معلولان در بین سایر اعضای خانواده از سیاست‌های بهزیستی است به همین منظور هزینه نگهداری در قالب پزشک خانواده به خانواده آنها پرداخت می‌شود.

وی، انجام خدمات اجتماع محور جایگزین مؤسسه محوری را مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی برشمرد و افزود: تلاش بر این است مشکلات محله با نگرش اجتماع محور که نیازمند یک کار تخصصی مددکاری اجتماعی است، ارزیابی و رفع شود.

حسین آبادی ادامه داد: ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان است که به مناسبت گرامیداشت این روز مقرر است با تعامل و هم افزایی دانشگاه آزاد و یک شرکت دانش بنیان ایرانی، ویلچرهای دستی را به برقی تبدیل کنند تا زمینه حضور معلولان در بیرون محیط خانه فراهم و این مهم نقش بسزایی در رفع افسردگی و انزوا این جامعه هدف دارد.

وی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: اقدامات لازم در خصوص ساخت ماده ۱۶ در راستای نگهداری و باز توانمندسازی معتادان با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های دیگر در حال انجام است.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha