چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
محسن رضایی دوره دانش افزایی بسیج اساتید

حوزه/ دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: تبیین امروز باید برای میدان‌های جدید فرهنگی و اقتصادی باشد، آنچه تاکنون به‌دست‌آمده اقتدار، علم، تدبیر و فناوری است ضمن حفظ این مؤلفه‌ها نباید صرفاً به آن‌ها اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، امروز در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت بابیان اینکه بسیجیان پیشتازان عرصه سیاسی و انقلابی کشور هستند، به اهمیت جهاد تبیین در شرایط فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: این مفهوم می‌تواند با دو کاربرد توجیه وضع موجود و دیگری پیشروی در میدان آینده متفاوت باشد.

وی افزود: تبیین برای تشریح و توجیه وضع موجود در مواقع خاص می‌تواند یک استراتژی مفید باشد، زیرا در شرایط کنونی تبیین باید بیشتر برای میدان و پیشروی به جلو به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: بعد از فروپاشی تمدنی چند صدساله در ایران، این مفهوم توسط امام خمینی(ره) و در جریان انقلاب اسلامی به جامعه ایران وارد شد و تبیین برای پیشروی و نه برای سکون و درجا زدن به گفتمان غالب نیروهای انقلابی تبدیل گردید.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به جایگاه تبیین در دوران دفاع مقدس و عصر حاضر اشاره کرد و گفت: درگذشته سؤالات و ابهامات ذهن‌ها را برطرف می‌کرد و همچنین مردم را برای حضور در میدان نبرد و پیشروی آماده می‌ساخت، اما در زمان حال ایران باید با توجه به سه عنصر اصلی اقتدار، فرهنگ و تجارت برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای دو نعمت بزرگ سرزمینی، ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک و یک نعمت اجتماعی مردم است، ابراز کرد: این ویژگی‌ها می‌تواند قدرتی عظیم در منطقه ایجاد کند، البته درصورتی‌که سیاست‌مداران این ویژگی‌ها را درک کنند و بر اساس آن سیاست‌های داخلی و خارجی کشور را تنظیم کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: ایران در چهارراه اقتصادی دنیا قرار دارد و جاده ابریشم از این سرزمین عبور می‌کرد، در زمان صفویه ایران بیش از تولید داخلی، از تجارت بهره‌مند بود و تجارت باعث رونق اقتصادی کشور می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سرزمین ایران قابلیت تولید قدرت و ثروت را دارد، متأسفانه با فرصت‌های عظیمی که این سرزمین در اختیار ما قرار داده، آشنا نیستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران باهوش، خلاق و نوآور و جزء ملت‌های فرهنگ‌ساز هستند، گفت: ایرانی‌ها با فرهنگ‌سازی خود، توانسته‌اند در برابر فرهنگ‌های وارداتی مانند فرهنگ غربی مقاومت کنند و هویت خود را حفظ کنند، این در حالی است که غرب برای از بین بردن آثار تمدنی ایران تلاش زیادی کرد اما ملت ایران با دارا بودن ویژگی‌های فرهنگی و حماسه‌آفرینی در مقابل آن‌ها مقاومت کردند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، با تأکید بر اهمیت تبیین در آینده، اظهار کرد: تبیین امروز باید برای میدان‌های جدید فرهنگی و اقتصادی باشد، آنچه تاکنون به‌دست‌آمده، اقتدار، علم، تدبیر و فناوری است ضمن حفظ این مؤلفه‌ها نباید صرفاً به آن‌ها اکتفا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه برای ساختن یک تمدن جدید، فرهنگ و تجارت نیز باید در کنار این اقتدار قرار گیرند، تأکید کرد: امروز باید به تبیین فرهنگ‌سازی و اقتصاد و تجارت در جامعه پرداخت، این تبیین باید ارزش‌های متناسب با روحیات جوانان را ایجاد کند و آن‌ها را وارد میدان کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha