چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
اجلاسیه جهادگران

حوزه/ مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اجلاسیه ملی شهدای جهادگر کشور به میزبانی فردوس برگزار می‌شود، گفت: رزمایش "از جهاد مقدس تا دفاع مقدس" با محور خدمات جهادی در این ایام پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، امروز در جلسه کمیته خدمات جهادی ستاد اجرایی دومین کنگره دو هزار شهید استان، اظهار داشت: امسال اولین سالی است که روز ۱۳ شهریور در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت رسمی شده و با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کنگره دو هزار شهید استان نیز هستیم، برنامه‌ریزی شد تا اجلاسیه‌ای تحت عنوان اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در فردوس برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۶۰ جهادگر آسمانی داریم که ۶ جهادگر متعلق به خراسان جنوبی است، بیان کرد: اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در فردوس قرار است به نام و یاد ۶۰ جهادگر آسمانی کشور و با حضور خانواده این جهادگران برگزار شود، باتوجه به همزمانی ۱۳ شهریور با ایام پایانی ماه صفر قرار شد که اجلاسیه در تاریخ ۲۱ شهریور در فردوس برگزار شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ابراز کرد: برنامه‌های جانبی طی این مدت در شهرستان فردوس و سطح استان برگزار خواهد شد که افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، کلنگ زنی چند طرح از جمله نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی خانگی در فردوس با توجه به موقعیت این شهرستان، نامگذاری یکی از میادین فردوس به نام ۱۳ شهریور، برخی از طرح‌های کلان ملی از جمله طرح کلان از آبخیز تا جالیز قنات بلده که یکی از بزرگترین طرح‌های سطح کشور به صورت الگویی است و اگر تامین اعتبار بخش آخر پروژه انجام شود افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات کشوری و مصوب شدن نامگذاری یکی از خیابان‌های مراکز استان‌ها به نام ۱۳ شهریور، در مرکز استان خراسان جنوبی شهر بیرجند هنوز خیابانی جانمایی نشده که نیاز به پیگیری دارد.

هنری یادآور شد: همزمان با این ایام از ۱۳ تا ۳۱ شهریور را به نام "از جهاد مقدس تا دفاع مقدس" نامگذاری کردیم و در این مدت رزمایش خدمت رسانی گروه‌های جهادی با محوریت شهرستان فردوس و شهرستان‌های اطراف برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که رزمایش کمک‌های مومنانه نیز در این ایام پیش‌بینی شده، گفت: در بحث فعالیت گروه‌های جهادی درخواستی که از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی وجود دارد، همکاری برای تامین اقلام مصرفی است تا گروه‌های جهادی بتوانند خدمات ارزشمندی داشته باشند.

وی تأگید کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام، گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت شهید رئیسی به دلیل خدمات جهادی وی است و لذا از صدا و سیما و رسانه‌ها درخواست می‌شود چند هفته قبل از اجلاسیه با انتشار محتواهای تولید شده و پرداختن به اجلاسیه اطلاع رسانی کامل در استان انجام شود.

حسین هاشمی مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند پشتیبانی لازم را از اجلاسیه ملی شهدای جهادگر داشته باشند.

وی با بیان این‌که برنامه‌های جهادی زیادی از جمله فرهنگی، هنری، ورزشی، کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌ها برای این ایام پیش‌بینی شده، اظهار کرد: ان‌شاءالله مردم شهرستان فردوس طعم این خدمات جهادی را بچشند.

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت‌های جهادی یادآور خدمات جهادی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس است که به عنوان مبداء حرکت‌ گروه‌های جهادی انجام شده و این ایام را گرامی می‌داریم و امیدواریم بتوانیم از این ایام به خوبی استفاده کنیم و برنامه‌های ماندگاری برای خراسان‌جنوبی و شهرستان فردوس به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha