سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
حجت الاسلام رستمی بسیج اساتید

حوزه / حجت الاسلام رستمی گفت: نتیجه فعالیت‌های جهادگران در سطح جهانی و تأثیرگذاری پیام‌های صحیح در جوامع بین المللی ، به اهمیت استمرار جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش‌های دینی تأکید می کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز سه شنبه 23 مردادماه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین در سالن همایش های مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین یک فریضه مهم، نیازمند تلاش مستمر و دقیق است،باید با استفاده از تمام توان و منابع، پاسخگوی سوالات جدید و چالش‌های پیش‌رو باشیم.

وی بابیان اینکه جهاد تبیین باید معطوف به حرکت دشمنان و جریاناتی باشد که با جامعه ما در حال دشمنی هستند، تصریح کرد: همچنین تمام توان انسانی را برای رفع مشکلات و چالش‌ها به کار گیرد. این جهاد شامل تلاش مخلصانه و خستگی‌ناپذیر در مسیر حقیقت و روشنگری است.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه رژیم غاصب اسرائیل به کمک قدرت های بین المللی شکل گرفته است ، در این باره افزود: ایجاد رژیم اسرائیل و حمایت‌های گسترده مادی، معنوی، سیاسی و حقوقی از آن، نمونه‌ای از برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب‌شده است که ما را به ادامه جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش‌های خود ملزم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: رژیم غاصب اسرائیل توسط قدرت‌های جهانی مانند آمریکا، انگلیس، و حتی شوروی در گذشته حمایت می شد که همه این حمایت ها در راستای منافع این کشورها بوده است این در حالی است که حزب‌الله لبنان در شرایط دشواری قرار داشت و در محاصره اقتصادی، سیاسی و نظامی بود، با ایمان به حق و هزینه دادن برای آن، توانست پیروزی‌های بزرگی را در برابر رژیم اسرائیل به دست آورد. این تجربه نشان‌دهنده اهمیت باور به حق و تلاش مخلصانه است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به شرایط فعلی و چالش‌های جامعه در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی، در مواجهه با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن، باید به سرعت و با دقت عمل کنیم. این نیازمند شناخت عمیق و تبیین صحیح پیام‌هاست؛ حرف ما باید به دل‌های مخاطبان برسد و این امر مستلزم آن است که خودمان نیز باور عمیق و واقعی به حقانیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر باور داریم که حق با ماست، باید تلاش کنیم که این باور را به دیگران منتقل کنیم و با دقت و شجاعت در مسیر حق حرکت کنیم، به تلاش های جهادگران در عرصه بین المللی اشاره کرد و تأکید کرد: فعالیت‌های جهادگران در سطح جهانی و تأثیرگذاری پیام‌های صحیح در جوامع بین المللی ، به اهمیت استمرار جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش‌های دینی تأکید می کند.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور یادآور شد: در هر فعالیتی، به ویژه در جهاد تبیین، باید ابتدا به مسئله اخلاص و باور به یاری خداوند توجه کرد. این باور نیروی محرکه‌ای است که می‌تواند جامعه را به حرکت درآورد و در برابر مشکلات و موانع، از آن مراقبت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha