سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
تبیین‌گران زینبی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: مسیر پیاده‌روی و تمام موکب‌های استان هرمزگان، مانند بسیاری از موکب‌ها، از خدمات فرهنگی تبلیغی طلاب و مبلغین مدارس حوزه علمیه خواهران این استان برخوردار است.

زهرا محسن زاده، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، گزارش متفاوتی از فعالیت فرهنگی تبلیغی حدود ۲۵۰ نفر از تبیین‌گران زینبی استان هرمزگان مستقر در موکب‌ها و همچنین مسیر پیاده روی اربعین ۱۴۰۳ ارائه داد.

جهاد فرهنگی تبیین‌گران زینبی هرمزگان در مواکب و مسیر پیاده‌روی زائران اربعین ۱۴۰۳

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه اگر بخواهیم به نقش واقعی زنان در حماسه‌ی بزرگ عاشورا اشاره کنیم، شاید بتوانیم، آنان را تبیین گران حسینی و سفیران راه امام حسین علیه السلام بنامیم، ادامه داد: هر چند نقش و جایگاه این بانوان از قبل از حماسه‌ی عاشورا توسط بانوانی مثل دُلهَم، همسر بزرگوار زهیر، در ترغیب و تشویق شوهران و فرزندان خود به حضور در صحنه شروع می‌شود و یا در حین وقوع صحنه‌ی حماسی عاشورا، برخی از این بانوان بزرگوار مانند بانو قمر، مادر شجاع وهب، حضور دارند، که اگر نبودند، همسر و فرزندانشان به سعادت واقعی نمی رسیدند، ولی شاید بتوان مهم‌ترین نقش بانوان همراه کاروان را، رساندن رسالت اصلی این حرکت به مردم زمانه و نقش تبیین این حماسه‌ی بزرگ شمرد.

وی تأکید کرد: اگر زینب‌ها(س)، کلثوم‌ها، رباب‌ها و دیگر بانوان مجاهد نبودند، عاشورا همانند، غدیر به فراموشی سپرده می‌شد و خون پاک شهدای کربلا نادیده گرفته می‌شد و صدای مظلومیت، حقانیت، شجاعت، رشادت، ایثار و غیرت مردان کربلا به گوش عالمیان نمی رسید.

محسن زاده تاکید کرد: این‌گونه بود که مظلومیت و حقانیت پیام نهضت حسینی به مردم رسید و به این وسیله وجدان‌های مردم از خواب گرانی که در آن فرو رفته بودند بیدار شد و امروز نیز بر زنان مسلمان و فداکار لازم است تا با حفظ عفت و پاکدامنی خود، پیام آزادی‌‏خواهی، عدالت‏‌خواهی و ظلم‏‌ستیزی نهضت حسینی را به گوش همه انسان‌ها برسانند و با حفظ یاد و خاطره شهیدان کربلا در جامعه و حضور در صحنه‏‌های سیاسی در مواقع مناسب و لازم روحیه ظلم‏‌ستیزی و مبارزه با بی‌‏عدالتی و فحشا و منکرات را در جامعه زنده‏ نگه‌دارند.

جهاد فرهنگی تبیین‌گران زینبی هرمزگان در مواکب و مسیر پیاده‌روی زائران اربعین ۱۴۰۳

وی از فعالیت‌های تبیین گران زینبی مستقر در موکب‌ها قبل از ماه صفر خبر داد و خاطرنشان کرد: این مبلغین قبل از ماه صفر همراه با لوازم مورد نیاز جهت فضاسازی موکب‌ها همراه با موکب‌داران به کشور عراق سفر کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار داشت: موکب بنات الزهرا در صحن حضرت زهرا(س) واقع در حرم امام علی(ع)، موکب بقیه الله در حرم امامین عسکرین سامرا، موکب حضرت علی اکبر کربلا کنار بیمارستان الکفیل عمود ۱۳۸۱، موکب نجف اشرف حرم مطهر امام علی، موکب ثارالله مرز شلمچه، موکب انصار المهدی (عج) قشم در کربلا، موکب‌ چارک و موکب قمر بنی‌هاشم میناب واقع در کربلا و غیره از موکب هایی هستند که مبلغین مستقر و به خدمت رسانی مشغولند، در موکب بین المللی نائب الشهید هم تعدادی از طلاب به صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برگزاری حلقه‌های معرفتی توسط طلاب برای دختران نوجوان، جوان، بانوان، برگزاری جلسات عزاداری، برپایی غرفه کودکان اربعینی، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری جلسات قرائت قرآن و تفسیر آیات از مهمترین فعالیت‌های طلاب حوزه علمیه استان هرمزگان است.

جهاد فرهنگی تبیین‌گران زینبی هرمزگان در مواکب و مسیر پیاده‌روی زائران اربعین ۱۴۰۳

محسن زاده ادامه داد: برپایی غرفه مشاوره با موضوع مادران نسل تمدن ساز در موکب ثارالله مرز شلمچه با همکاری بسیج جامعه زنان و پاسخ به سؤالات شرعی از دیگر برنامه‌هاست که زائرین اباعبدالله(علیه السلام) مثل همیشه طلاب را محرم اسرار خود می‌دانند و طلاب هم پای درددل آنان نشسته و به سبک زندگی اسلامی توصیه می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم به عنایت خود امام حسین(علیه السلام)، دل‌های زوارشان به دین و زیبایی‌هایش بیشتر گرایش پیدا کند و جوانان ما در رنگ و لعاب‌های فضای مجازی و رسانه‌ی غربی غرق نشوند و همه در کشتی نجات حضرت ارباب(علیه السلام) سوار شوند وان شاءالله با این فعالیت‌های سربازان امام زمان(عج) در عرصه‌ی فرهنگ و تبلیغ، قدمی هر چند کوچک به تحقق حکومت اسلامی و تمدن نوین اسلامی برداشته و به ظهور حضرت حجت(عج) نزدیک شویم.

جهاد فرهنگی تبیین‌گران زینبی هرمزگان در مواکب و مسیر پیاده‌روی زائران اربعین ۱۴۰۳

جهاد فرهنگی تبیین‌گران زینبی هرمزگان در مواکب و مسیر پیاده‌روی زائران اربعین ۱۴۰۳

جهاد فرهنگی تبیین‌گران زینبی هرمزگان در مواکب و مسیر پیاده‌روی زائران اربعین ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha