جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
همایش قرض نیکو

حوزه/ چهارمین همایش ملی قرض نیکو در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، چهارمین همایش ملی قرض نیکو با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض الحسنه و همچنین تجلیل از خیران و نیکوکاران عرصه خیر و احسان روز گذشته با حضور مسئولان استانی و جمعی از خیران برجسته، در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر برگزار شد.

در این همایش علاوه بر سخنرانی و خیر مقدم مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، تعدادی از خیران به بیان اظهارات و نکته نظرات خود پرداختند.

عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در این مراسم اظهار داشت: صندوق امداد ولایت در سال ۹۵ با تصویب بانک مرکزی و با شعار «اینجا محل تجمع خیرین است» راه‌اندازی شد که اهداف اصلی آن پرداخت تسهیلات، ایجاد اشتغال، درمان و سایر نیازمندی مددجویان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته چهار هزار و ۶۵۶ فقره تسهیلات معادل ۸۵۱ میلیارد ریال پرداخت کردیم و در چهار ماه امسال نیز هزار و ۲۵۰ فقره معادل ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر، با بیان اینکه باید از کمک‌های بلا عوض عبور کنیم، عنوان کرد: باید به سمت کمک‌های مُعوض برویم و این می‌تواند مشکلات مددجویان را حل کند، زیرا این پول پس از برگشت به دیگر مددجویان در نوبت کمک خواهد رسید که به دهک‌های پایین یک تا سه که خود خیرین معرفی کرده‌اند پرداخت خواهد شد.

روشن، با تأکید بر لزوم مشارکت ملی در این امر خداپسندانه، اظهار کرد: با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت می‌توان مشکلات مددجویان را برطرف کرد و لذا از همه خیرین حقیقی و دستگاه‌های حقوقی می‌خواهیم در این امر خداپسندانه و خیر شرکت کنند.

وی بیان کرد: از درمان گرفته تا تهیه لوازم ضروری زندگی و ایجاد اشتغال، از محورهای اصلی پرداخت تسهیلات صندوق به نیازمندان می‌باشد.

در ادامه این مراسم پوربهی از خیرین حاضر در جلسه ضمن استقبال و قدردانی از طرح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، گفت: می‌بایست این حرکت را در جامعه اشاعه بدهیم چون خیلی از مردم از این طرح اطلاع کافی ندارند و این امر باید به درستی اطلاع‌رسانی شود تا در گسترش و ظرفیت صندوق کمک کند.

پوربهی عنوان کرد: وظیفه خود می‌دانم و این کمک‌ها به من احساس سبک شدن می‌دهد و علاوه بر اینکه این کمک‌ها باعث شده نه تنها از سرمایه من کم نشده بلکه نیز افزوده شده است.

وی اظهار کرد: کار خیر و کمک به‌همنوعان در زندگی من چند برابر آن نصیب من می‌شود که خیر و برکت آن در پیشرفت من و فرزندانم چشمگیر بوده است.

وی یادآور شد: به دختران و مادران جامعه توصیه می‌کنم در هر جایگاهی که هستند از کارهای خیر همچون صندق قرض الحسنه امداد ولایت حمایت کنند و این گفته حضرت علی (ع) که می‌فرمایند هر چند کار کوچک باشد ولی خداوند این کار را چند برابر می‌کند را الگو قرار دهند.

در پایان این همایش از فعالان عرصه قرض‌الحسنه و خیران این حوزه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha