پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
رب

حوزه/ معینی آرانی گفت: خبرنگار باید مطالبه‌گر، شجاع و نترس باشد و به جامعه امیدواری بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مصطفی معینی آرانی شب گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران، اظهار داشت: این روز یک فرصت بسیار ارزشمند به‌منظور پاسداشت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر خبرنگاران می‌باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز خبرنگاران ایثارگران جنگ نرم هستند، یادآور شد: خبرنگاری یک حرفه نیست بلکه یک مهارت و تخصص است.

معینی آرانی با بیان اینکه کارکرد خبرنگار فقط خبرنگاری و انعکاس خبر نیست، گفت: کارکرد خبرنگاران آگاهی بخشی، روشنگری، مطالبه‌گری، پیگیری حقوق مردم، مبارزه با فساد و پاسخگو کردن مسئولین و زمینه سازی برای توسعه کشور و جامعه است.

وی تصریح کرد: سرعت، دقت و صحت ۳ اصل خبرنگاری است که باید همراه با لطافت رعایت شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه غواصی، خلبانی و خبرنگاری جزء سه شغل پر خطر و پر استرس جامعه شناخته شده است، ابراز کرد: خبرنگار باید دارای ۳ خصوصیت اهل ارتباطات، اهل پژوهش و اهل نوشتن باشد.

معینی آرانی با اشاره به اینکه خبرنگار باید ذوق و استعداد داشته باشد، یادآور شد: حق طلب بودن و حق گویی از دیگر وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خبرنگار ضمن آنکه باید تحلیل‌گر زمان خود باشد و لحظه‌ها را به درستی ثبت کند، لازم استا تا فردی مفید و موثر برای جامعه باشد.

وی تأکید کرد: خبرنگاران مطالبه‌گر، شجاع و نترس باشند و به جامعه امیدواری بدهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از سید مصطفی دولت آبادی خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه تجلبل و قدردانی شد.

انتهای پیام. /

خبرنگاران مطالبه‌گر، شجاع و نترس باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha