جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
کد خبر: 1177192
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
امام جمعه گناوه

حوزه/ حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: تقابل جبهه حق و باطل در تمام اعصار، در نظام هستی وجود داشته و امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و جنگ اراده متکی برشناخت بوده و شناخت هم متکی بر روایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری ایام ماه صفر، اظهار داشت: تقابل جبهه حق و باطل در تمام اعصار، در نظام هستی وجود داشته و امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و لذا جنگ اراده متکی برشناخت بوده و شناخت هم متکی بر روایت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در عالم آن کسی پیروز میدان است که روایت اول را داشته باشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: حادثه کربلا یک جنگ سخت و همه جانبه بود و کسی که در ایام اسارت آل الله در شام، پیروز عرصه حادثه شام می‌شود، حضرت زینب(س) است. امام سجاد(ع) فرمود: حضرت زینب(س) عالمه‌ای بود که معلم را ندیده است.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان دشمن این افکار را در ذهن مردم جای داده بود که این افراد خارج دین بوده و اهل قبله نیستند، لذا ما می‌بینیم چهل سال معاویه و امثال معاویه آنجا حاکم بودند و با فعالیت‌های مختلف مردم را از اهل بیت(ع) جدا کرده بودند.

امام جمعه گناوه با اشاره به شام و وضعیت آن روز شام که در آن زمان، جنگ، جنگ روایت‌ها بود، ادامه داد: شام به اهل بیت(ع) زخم زبان‌های بسیار زدند و هر زخمی قابل التیام است جز زخم زبان.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha