پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: تبلیغ نماز با توجه به اهمیت ویژه اقامه نماز باید در همه عرصه ها صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی، امام جمعه گناوه امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای اقامه نماز شهرستان ضمن تسلیت ایام و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، بیان داشت: قطعا یکی از وظایف حاکمیت اسلامی که قرآن کریم نیز در آیه ۴۱ سوره مبارکه حج به آن اشاره دارد، اقامه نماز است و بین اقامه نماز و قرائت نماز تفاوت وجود دارد،چرا که برخلاف خواندن نماز اقامه نماز جنبه اجتماعی دارد.

امام جمعه گناوه ادامه داد: در زیارت وارث ما نسبت به وجود حضرت امام حسین (ع) سلام و شهادت می‌دهیم و لذا فلسفه و هدف امام حسین(ع) و قیام خونبار عاشورا اقامه نماز است.

وی افزود: خداوند فرمود "آن‌هایی که نماز را اقامه می کنند" یعنی جنبه اجتماعی نماز مد نظر دین مبین اسلام است و وظیفه حاکمیت اسلامی اقامه نماز در جامعه است، لذا فلسفه انقلاب ما نیز برگرفته از انقلاب امام حسین (ع) و در جهت احیا دستورات شرع و احکام الهی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: امروز اقامه نماز وظیفه همه ما است (چه در مراکز آموزشی ما چه در مراکز دولتی ما چه در مراکز عمومی ما) که متاسفانه بحث نماز در جامعه ما بسیار کمرنگ و بی روح شده است.

امام جمعه گناوه بیان داشت: اگر امروز جان خود را برای امام حسین(ع) می‌دهیم و عشق و محبت خود را نسبت به امام حسین علیه السلام ابراز می‌کنیم، همه از برکات نماز است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ابراز داشت: امام حسین علیه السلام در سخت‌ترین دوران زندگی خود خواندن نماز را ترک نکرد و در ظهر روز عاشورا در میان درگیری‌ها و محاصره دشمن در آن تشنگی و گرما به اقامه نماز پرداخت و این الگویی برای همه عصرها و نسل‌ها است؛ لذا وظیفه همه ما این است که نسل جوان خود را بیش تر با نماز آشنا کنیم و شهدای ما می‌توانند الگوی بسیار خوبی برای جوان و نوجوان و همه فراد و همه صنف‌ها باشند.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: متاسفانه در مدارس ما امروز نماز کمرنگ شده و یکی از مهمترین دلایلش این است که پدر و مادر آن دانش آموزان اهل نماز نیستند. فطرت انسان در توحید و محبت به خداست ولی جامعه برخی موارد را تغییر می دهد. امام صادق (ع) فرمودند: «شیعیان ما را با نمازهایشان امتحان کنید و بنگرید که چگونه از نمازهایشان محافظت می کنند».

حجت الاسلام رکنی حسینی تاکید کرد: تبلیغ نماز با توجه به اهمیت ویژه اقامه نماز باید در همه عرصه ها صورت پذیرد چراکه اگر نماز پذیرفته نشود، هیچ یک از عبادات ما پذیرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha