چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
کد خبر: 1176833
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
نماز

حوزه / نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است و باید برای برگزاری باشکوه نماز جمعه تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در مراسم معارفه امام‌ جمعه کوهدشت اظهار داشت : حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه سابق شهرستان ۱۵ سال در این شهرستان نماز جمعه را اقامه کرد و در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی خدمات ارزنده‌ای را به مردم کوهدشت ارائه داد و امروز حضور باشکوه همه اقشار از جمله طلاب و روحانیون قم و شهرهای استان و مدیران ادارات لرستان در مراسم تکریم، نشان دهنده این است که امام جمعه سابق در این سال‌ها در بین مردم محبوب و مردمی بوده است.

وی افزود: ۱۵ سال خطبه خواندن حاکی از دانش، علم، آموزه‌ها و معارف اسلامی بوده که حجت‌الاسلام‌ طهماسبی در این حد انجام‌ وظیفه نموده است.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: ما مجتهدینی داشته‌ایم که مربوط به دوره‌های قبل بوده‌اند، آنانی که بین سال‌های ۵۰ تا ۶۰ وارد حوزه علمیه شده‌اند و وقتی سخن از خدمت‌گذاران می‌شد، اشاره به حاج‌ آقای طهماسبی می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌ طهماسبی تا قبل از تصدی سنگر نماز جمعه، در تعلیم، تدریس و تعلم کوشا بود، ابراز کرد: حضور در سنگر نماز جمعه رسالتی دیگر و فصل جدیدی از زندگی تبلیغی حجت الاسلام طهماسبی گشود و شایسته است این فصل تألیف و تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت بین ۱۵ کمیته که هرکدام وظایف و پیگیری خاصی دارد، ترسیم اهداف راهبردی، اجرای برنامه‌های گوناگون برای حل مسائل که نیازمند پیگیری از دستگاه‌های اجرایی دارد، گوشه‌ای از فعالیت یک امام جمعه است که بیشتر ائمه جمعه لرستان به‌ عنوان رتبه ممتاز شناخته شدند و یکی از آن‌ها حجت‌الاسلام طهماسب امام جمعه سابق کوهدشت است که همواره در خدمت مردم بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شهرستان کوهدشت سرزمینی کهن با تاریخی پرافتخار با بیش از ۳۰ طایفه است که فصل مشترک همه آن‌ها پایبندی به دین و اسلام و تشیع است و مستقیم و مستحکم برای حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: مشاهیر، شهدا و رزمندگان شهرستان کوهدشت نام‌های آشنا در ایران اسلامی هستند، این شهرستان دارای منابع خدادادی و صنایع گردشگری خوبی است، ساخت سد معشوره اتفاقی خوبی است که احداث آن برای تقویت اقتصاد و معیشت این دیار بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است و باید باشکوه برگزار شود، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جمعه در عبور ما از فراز و نشیب‌های گوناگون در طول انقلاب نقش داشته و موفق عمل کرده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha