دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
21

حوزه/ حجت الاسلام نوروز نژاد از برپایی سه موکب توسط کانون های خدمت رضوی در مسیرهای زوار اربعینی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: سه موکب در شهرهای بازرگان، میاندوآب و پیرانشهر از سوی کانون های رضوی از ۱۷ مرداد راه اندازی شده است و تا هفتم شهریور نیز ادامه خواهد داشت که در شهرهای میاندوآب به زواری که به مسیر تمرچین می آیند خدمات اسکان و تغذیه و چای و شربت ارائه می شود.

حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین در روایات ائمه معصومین(ع) و بیانات علمای دین اظهار داشت: یکی از مهم ترین رویکردهای پیاده روی اربعین معرفت افزایی جوانان و خیل عظیم انسان های تشنه معارف دینی و الهی است و امام حسین (ع) بعد از ۱۴۰۰ سال از تاریخ کربلا امروز هم دل های تشنه معرفتی بشر را سیراب می کند و چیزی غیر از معرفت نمی تواند انسان را در این گرمای بالای ۵۰ درجه به بیابان ها کشانده و آماده خدمت برای اهل بیت(ع) و زوار معصومین(ع) بکند.

وی ادامه داد: یک بخشی مسئله پیاده روی اربعین، احساس است که انسان های آزاده خصوصا مسلمانان در اقصی و نقاط عالم احساس قرابتی که به سیدالشهدا دارند پای در حرکت عظیم جهانی اربعین می گذارند و با خود این احساس همراه با شور و شعور را حمل کرده و عالم گیر می کنند.

مدیر کانون های خدمت رضوی آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از مهم ترین ابعاد حرکت اربعین، بعد سیاسی آن است و حرکت امام حسین(ع) و بعد از آن حرکت اسرای اهل بیت(ع) از کربلا تا شام و از شام تا مدینه نمایانگر سیاست خالص اسلامی بود و امروز اگر بخواهیم آن سیاست را به روز رسانی کنیم مقابله با جبهه استعمار و استکبار جهان خواری غربی است.

وی ادامه داد: باید غزه و فلسطین در رأس شعارهای اربعین باشد و زوار اربعین باید شعار مظلومیت غزه را به گوش دنیا برسانند، امام حسین(ع) اگر امروز زنده بود به قول شهید مطهری به مسلمانان می گفت؛ شعار شما باید فلسطین و غزه و مقابله با رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی باشد.

حجت الاسلام نوروزنژاد در ادامه از برپایی سه موکب توسط کانون های خدمت رضوی در مسیرهای زوار اربعینی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: سه موکب در شهرهای بازرگان، میاندوآب و پیرانشهر از سوی کانون های رضوی از ۱۷ مرداد راه اندازی شده است و تا هفتم شهریور نیز ادامه خواهد داشت که در شهرهای میاندوآب به زواری که به مسیر تمرچین می آیند خدمات اسکان و تغذیه و چای و شربت ارائه می شود.

وی افزود: در شهر بازرگان که محل ورود زوار خارجی از کشورهای حوزه قفقاز است، موکب کانون خدمت رضوی راه اندازی شده است و به زوار خارجی اسکان، تغذیه، شربت و چای خدمات ارائه می دهد.

مدیر کانون های خدمت رضوی آذربایجان غربی بیان داشت: موکب کانون خدمت رضوی در شهر مرزی پیرانشهر که در سالن ۲۰۰۰ نفری شهرستان پیرانشهر بر پا شده است، خدمات اسکان، تغذیه، چای و شربت و استحمام ارائه می دهد و در کنار این خدمات غرفه های فرهنگی برای زوار دایر است و این موکب روزانه برای ۱۰۰۰ نفر اسکان و در هر وعده نیز برای ۱۰۰۰ نفر غذا آماده می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha