دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
فعالیت درمانگاه شهدای عاشورای شهرستان نقده در پیاده روی اربعین

حوزه/ موکب بهداشتی و درمانی شهدای عاشورا با حدود ۱۶ خدمه و پزشک در مسیر نجف تا کربلا ما بین عمود ۸۲۳ و ۸۲۲ تا ۵ شهریور به ارائه خدمات پزشکی. درمانی و دارویی به صورت رایگان به زوار مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، موکب در مانی و پزشکی شهدای عاشورای شهرستان نقده تنها موکب درمانی آذربایجان غربی است که در مسیر نجف تا کربلا در عمود ۸۲۳ مستقر شده و به ارائه امکانات بهداشتی و پزشکی به زوار امام حسین (ع) می پردازد.

پورکریم در خصوص فعالیت این موکب در پیاده روی اربعین گفت: در سالیان گذشته که در پیاده روی اربعین با دوستان خودمان حضور پیدا می کردیم شاهد بودیم که مواکب اسکان و تغذیه و نحو احسن خدمات ارائه می دهند اما مواکب بهداشتی به نسبت جمعیتی که وارد این پیاده روی می شوند کم می باشد و لذا تصمیم به راه اندازی یک موکب بهداشتی با همراهی و همکاری دکتر تقی زاده رئیس بیمارستان امام خمینی نقده و دکتر سلیمان زاده و دیگر اطباء و خیرین شهرستان نقده کردیم.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ در پیاده روی اربعین درمانگاه بهداشتی و درمانی شهدای عاشورا را راه اندازی کردیم و سال گذشته هم جزو درمانگاه های برتر در پیاده روی اربعین در عراق بودیم و در لوح تقدیری که سلیب سرخ جهانی به پاس فعالیت های موکب شهدای عاشورا داده بود، بیان شده بود که در بین ۲۲ درمانگاه مشترک دولتی و مردمی ایران و عراق درمانگاه شهدای عاشورا جزو بهترین ها بود.

مدیر موکب بهداشتی و درمانی شهدای عاشورای نقده تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ با فردی به اسم ابوجاسم از اهالی عراق در مسیر پیاده روی آشنا شدم و وی ساختمان خود را در عمود ۸۲۳ مسیر نجف تا کربلا، امسال در اختیار موکب ما گذاشته است که مشغول به ارائه خدمات پزشکی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ان شاالله سال های آتی تلاش داریم هم امکانات و هم تعداد کادر درمان و پزشکی و پرستاری را افزایش دهیم و در این راستان نیازمند کمک مردم مؤمن و متدین و خیرین هستیم که ما را در این امر مبارک یاری کنند.

ابوجاسم از اهالی عراق و صاحب ساختمان موکب شهدای عاشورا است که در این خصوص می گوید: سال گذشته تلاش این تیم پزشکی را در موکب شهدای عاشورا دیدم و مشاهده کردم که چندین بیمار را حقیقتا از مرگ نجات دادند و لذا حسینیه ای که برای اسکان زوار ساخته بودیم در اختیار موکب شهدای عاشورا قرار دادیم تا بتوانند درمانگاه ثابت را در این مکان راه اندازی کرده و به زوار خدمت کنند و از دولت ایران و هلال احمر هم می خواهم بیشتر به تیم های پزشکی و مواکبی بهداشتی که به اربعین اعزام می شوند توجه کند تا آن ها بتوانند امکانات بشتری را به مردم ارائه دهند.

لازم به ذکر است که موکب شهدای عاشورا با دریافت مجور فعالیت از حج و زیارت و هلال احمر آذربایجان غربی، با حدود ۱۶ نفر در مسیر نجف تا کربلا ما بین عمود ۸۲۳ و ۸۲۲ تا ۵ شهریور به ارائه خدمات پزشکی. درمانی و دارویی به صورت رایگان به زوار مشغول هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha