دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
غلامی

حوزه / حجت الاسلام غلامی، با تاکید بر اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال کارهای محله‌ای هستیم، گفت: نگاه ما در کار فرهنگی قرارگاهی است، به بیان دیگر برای موقفیت در کارها نیازمند ایجاد قرارگاه و هم‌افزایی جمعی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام رضا غلامی‌روشن مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری دو تکلیف جدی را به سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ کردند، اظهار داشت: ضرورت رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجم فکری، فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب وظیفه تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تبیین و عرضه‌ فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با نوآوری در ادبیات و روش‌های جذاب و جوان‌پسند از دیگر وظایف سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: مجموعه تبلیغات برای تحقق این اهداف، راهبرد مردمی‌سازی امور را سرلوحه خود قرار داده است.

حجت الاسلام غلامی، با تأکید بر اینکه همه باید خود را کنشگر عرصه تبلیغات اسلامی بدانند، ابراز کرد: از جمله اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته در این راستا انجام شد، توجه به مسجد و شکل‌گیری بنیاد هدایت است.

وی افزود: نمایشگاه دائمی بنیاد هدایت در مسجد جمکران به عنوان الگوی راهبری مسجد در محله برگزار شد که مورد توجه استان‌ها نیز قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، ایجاد معاونت بانوان در سازمان و پیگیری مسائل مربوط به بانوان را از دیگر رویکردهای جدید سازمان تبلیغات عنوان کرد و یادآور شد: هیات‌های مذهبی بانوان دارای ظرفیت‌های خوب و اثرگذاری هستند که با تلاش‌های صورت گرفته، امروز ۳۰۰ هیات بانوان در استان ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های پیش‌ رو نگاه قرارگاهی و نگاه تحول‌گرایانه به حوزه بانوان داریم، تأکید کرد: در این راستا از ۲۴ شهریورماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) به عنوان مجاهد اسلام تا کنگره خانم دباغ بانوی مجاهد انقلابی، برنامه‌هایی را در حوزه بانوان طراحی کرده‌ایم.

حجت الاسلام غلامی، با بیان اینکه بنیاد ملی نوجوان نیز با هدف توجه به امور نوجوان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: ۱۷۰ هیات نوجوان در استان به عنوان ظرفیت تمدنی موثر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه موضوع نشاط اجتماعی از رویکردهای اصلی سازمان بوده و هست، گفت: برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر نیز در راستای این رویکرد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، توجه به قرآن کریم را از اولویت‌های سازمان تبلیغات خواند و ابراز کرد: اجرای برنامه محفل در شبکه سراسری و برگزاری محفل‌های استانی از جمله اقدامات انجام شده در راستای فعالیت‌های قرآنی است که در سراسر کشور توسط سازمان تبلیغات انجام شده و امیدواریم محفل خوب استانی هم در همدان داشته باشیم.

وی به تشریح نقش رسانه و جایگاه آن در مجموعه تبلیغات پرداخت و اظهار کرد: روابط عمومی تبلیغات اسلامی به عنوان سپهر رسانه تبلیغات ارتقا یافت تا به نحو بهتری اهداف مد نظر دنبال شود.

حجت الاسلام غلامی، به حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی یک نهضت جمعی است که اصحاب آخرالزمانی در آن به حرکت سیدالشهدا(ع) لبیک می‌گویند.

وی اربعین را جریان فناوری خیر در مقابل فناوری سود غرب معرفی کرد و یادآور شد: همدان از استان‌های پیشران در اربعین محسوب می‌شود که به زائران ۱۸ استان خدمت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، از محله‌های اربعینی به عنوان یکی از ایده‌های شکل گرفته در استان برای پشتیبانی از موکب‌ها یاد کرد و گفت: در کنار پشتیبانی از موکب‌ها به دنبال آن هستیم که کاروان‌های اربعین از محله‌ها شکل بگیرند و مسیر خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه پویش نذر خدمت در اربعین حسینی در استان همدان راه اندازی شده است، اظهار کرد: در این پویش به دنبال این هدف هستیم که هر کس با هر تخصصی که دارد پای کار اربعین باشد و به عشق امام حسین(ع) به مردم محله و شهر خود خدمت رسانی کند.

حجت الاسلام غلامی، با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون همدانی در این ایام به وظیفه تبلیغی خود مشغول هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ موکب رسمی در حال حاضر در استان فعال می‌کنند که عمده آنها در شهر همدان متمرکز شدند که ۱۳۲ مبلغ خانم و ۱۰۹ مبلغ آقا در آنها مشغول فعالیت‌های تبلیغی می‌باشند.

وی به جزئیات مراسم جاماندگان اربعین در همدان اشاره کرد و یادآور شد: اجتماع مردم همدان در روز اربعین در میدان امام خمینی(ره) خواهد بود و احتمالا تا امامزاده عبدالله(ع) هم پیاده‌روی خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، به تشریح فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه مسجد پرداخت و ابراز کرد: در حدود دو سال است که برنامه مسجد پایگاه قرآنی را در سطح استان پیگیری می‌کنیم و در آن برنامه‌هایی را به برخی از مساجد محول کردیم و به دنبال آن هستیم تا تعداد این مساجد را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال کارهای محله‌ای هستیم، اظهار کرد: نگاه ما در کار فرهنگی قرارگاهی است، به بیان دیگر برای موقفیت در کارها نیازمند ایجاد قرارگاه و هم‌افزایی جمعی هستیم.

حجت الاسلام غلامی، با بیان اینکه ۳۱ مردادماه به عنوان روز مسجد برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است گفت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در توجه به مسجد نرم‌افزاری است که تولید دانش و توانمندسازی و گفتمان‌سازی را برعهده دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha