سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
کد خبر: 1177938
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
کتاب نبض زندگی

حوزه/ کتاب "نبض زندگی" حل اختلاف بین زن و شوهر در قرآن و فقه، با قلم فریبا میرزایی به زینت تبع آراسته شده و از جمله آثار شایسته تقدیر جشنواره علامه حلی (ره)، توسط انتشارات عقیله عشق منتشر گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب "نبض زندگی" حل اختلاف بین زن و شوهر در قرآن و فقه، با قلم فریبا میرزایی به زینت تبع آراسته شده و از جمله آثار شایسته تقدیر جشنواره علامه حلی (ره)، توسط انتشارات عقیله عشق منتشر گردید.

بر اساس این گزارش، این کتاب با هدف بررسی جامع و دقیق راهکارهای حل اختلافات زناشویی، به تحلیل و تبیین آموزه‌های قرآن و فقه اسلامی پرداخته و تلاش می‌کند تا با ارائه راه‌حل‌های عملی و موثر، به تقویت روابط خانوادگی و بهبود زندگی مشترک کمک کند.

زندگی مشترک، سفری است پیچیده و پربار که در آن دو فرد با پس‌زمینه‌ها، تجربیات و انتظارات متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند. در این مسیر، اختلافات و چالش‌ها اجتناب‌ناپذیرند و نیازمند راهکارهای حکیمانه‌ای برای مدیریت و حل آنهاست. قرآن کریم و فقه اسلامی به عنوان منابع اصلی هدایت، راهنمایی‌های ارزشمندی برای این هدف فراهم آورده‌اند.

قرآن کریم، با آموزه‌های عمیق و جامع خود، به اهمیت حفظ روابط خانوادگی و راهکارهای حل اختلافات پرداخته است. اصولی که در این کتاب مقدس ارائه شده، به تقویت و بهبود روابط زناشویی کمک می‌کند و به‌ویژه به ارتباط موثر و مبتنی بر محبت و احترام تأکید دارد.

فقه اسلامی نیز با تحلیل دقیق مسائل خانوادگی، حقوق و وظایف زن و شوهر را مشخص کرده و راهکارهایی برای حل اختلافات ارائه می‌دهد. نخستین گام در این راه، گفت‌وگو و نصیحت است. اگر این مرحله نتواند به تنهایی مشکل را حل کند، استفاده از داوری خانوادگی و مشاوره می‌تواند به یافتن راه‌حلی مناسب کمک کند.

هدف اصلی از تشکیل خانواده، بقای نسل، تشکیل جامعه سالم و تأمین سلامت روانی افراد است. در مرحله بعد یکی از اهداف زندگی خانوادگی تأمین نیازهای افراد خانواده (مادی و معنوی) در سایه زندگی مشترک است. این امر محقق نخواهد شد مگر در شرائط مناسبی که اعضای خانواده باید برای همدیگر فراهم کنند.که متاسفانه در برخی موارد بنا به عوامل متعددی با ایجاد اختلافات خانوادگی تحقق اهداف خانواده دچار اختلال شده و جریان زندگی متشنج و متزلزل می گردد.


این کتاب تحت عنوان حل اختلاف زن و شوهر از دیدگاه قرآن و فقه، به بررسی و تبیین متغیرها پرداخته و بسیاری از مفاهیم و ساختار فلسفی تحقیق مورد بحث قرار گرفته است، اهمیت و ضرورت تحقیق در این است که با تحکیم و تقویت خانواده و برطرف کردن اختلاف خانوادگی اهمیت بسیاری در راستای نظم بخشیدن به جامعه دارد. تحقیق از نوع توصیفی بوده و روش مطالعه ای و کتابخانه ای استفاده شده است.

تحقیق حاضر از سه بخش در شش فصل تشکیل شده است. در بحث اصلی، به تفاوت های زن و مرد و حقوق زوجین و چگونگی اختلاف و حل آن از نظر قرآن و فقه پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha