سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: نباید اجازه دهیم زندگی ماشینی و همچنین فضای مجازی کارکرد مساجد را محدود کنند.

حجت الاسلام مسعود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مساجد در سخنانی اظهار داشت: مسجد در اسلام دارای کاربردهای بسیاری است بنابراین مسجد نزد مسلمین از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

این استاد حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: نباید مساجد را تنها محدود به برگزاری و اقامه نمازهای یومیه و جماعت و همچنین برگزاری مراسم عزا و یادبود کنیم، بلکه باید از پتانسیل‌ آنها در جهت ارتقاء فرهنگ دینی و قرآنی به نحو مطلوب بهره ببریم.

حجت الاسلام محمدی افزود: اهمیت مسجد از همان جا پیداست که اولین اقدام رسول خدا (ص) ایجاد مسجد برای اجتماع مسلمین بود بنابراین مسجد در اسلام حکم یک پارلمان دینی و سیاسی را دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نقش مساجد در بحث مبارزه با تهاحم فرهنگی بسیار بالاست و مساجد امروز می توانند سنگری برای دفاع از ارزش های دینی در مقابل دشمنان باشند.

این استاد حوزه علمیه عنوان داشت: تشکیل کانون های فرهنگی و تربیتی، ایجاد گروه‌های جهادی، ایجاد و برگزاری برنامه های فرهنگی و تربیتی و... تنها بخش کوچکی از پتانسیل‌های مساجد می‌باشد.

حجت الاسلام محمدی در پایان سخنان خود یادآور شد: بنابراین نباید اجازه دهیم زندگی ماشینی و همچنین فضای مجازی کارکرد مساجد را محدود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha