سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
چگنی نژاد

حوزه/ مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: احیای فرهنگ مسجد محوری و رونق مساجد مهم ترین رویکرد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، محمد چگنی نژاد مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان امروز در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد، با بیان اینکه احیای فرهنگ مسجد محوری و رونق مساجد مهم ترین رویکرد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است افزود: مسجد محل تربیت، پرورش و رویش جوانان است و می تواند نقش موثر خود را در تربیت در جامعه اسلامی نشان دهد.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در احیای جایگاه و کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد نقش مهمی دارند اظهار داشت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف تحقق مسجد تراز اسلامی و احیا جایگاه حقیقی مساجد اجرایی می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری، روستایی و عشایری، ادامه داد: در کانون های مساجد تلاش می شود با بهره‌گیری از ظرفیت و توان شبکه کانون های مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی هنری و اجتماعی به اقشار مختلف برنامه ریزی شود.

فعالیت ۵۳۷ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان

چگنی نژاد با اشاره به فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد و ۳۷ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، بیان کرد: برنامه های قرآنی و دینی در صدر فعالیت کانون های مساجد قرار دارد.

وی گفت: همچنین بالغ بر ۱۱۰ کتابخانه مخزن دار و ۵۹ کتابخانه باز به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری در مساجد لرستان راه اندازی شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان از فعالیت های شاخص مساجد است خاطر نشان کرد: در طول سال برنامه های مختلف آموزشی، روخوانی و روانخوانی در مساجد برگزار می شود و جشنواره قرآنی مدهامتان از برنامه های شاخص کانون های مساجد در حوزه قرآنی است که هر ساله در سه بخش شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.

چگنی نژاد اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت را از دیگر برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد و اظهار داشت: هر سال با آغاز فصل اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، طرح غنی سازی اوقات فراغت با محوریت کانون های فرهنگی هنری در مساجد اجرایی می شود.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی، مهارتی، اعتقادی، برنامه‌های تفریحی، مسابقه و فعالیت‌های اجتماعی در قالب طرح اوقات فراغت کانون‌های مسجد کشور برگزار می‌شود.

طرح مواسات و همدلی کانون های مساجد برای حمایت از نیازمندان

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اجرای طرح مواسات و همدلی را از دیگر برنامه های محوری کانون های مساجد خواند و بیان داشت:جهت اجرای طرح مواسات و همدلی به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد بانک اطلاعاتی از نیازمندان مناطق محروم و محلات مختلف شهری و روستایی تدوین شده است، در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی با همکاری مردم و خیرین از نیازمندان حمایت می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: همچنین با همکاری موسسه حضرت خدیجه(س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا در مناسبت های مختلف گوشت گرم بین نیازمندان توزیع می شود.

چگنی نژاد گفت: امسال در قالب طرح قربانی بالغ بر ۲ و نیم تن گوشت گرم با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بین نیازمندان توزیع شده است.

کادر سازی از برنامه های محوری کانون های مساجد است

چگنی نژاد با اشاره به اجرای طرح کادر سازی، اظهار کرد: در این راستا کادرسازی تشکیلاتی نوجوانان در مساجد آغاز شده است، در این طرح اعضای نوجوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری علاوه بر فراگیری موضوعات اخلاقی و اعتقادی در امر نقش‌آفرینی اجتماعی نیز فعال می‌شوند که این برنامه متناسب با هر کانون متفاوت است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ادامه داد: طرح کادر نوجوان با هدف تمرکز ویژه مجموعه کانون‌ها بر جوان سازی فعالیت‌ها اجرایی شده است.

تربیت محوری فعالیت شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد است

چگنی نژاد تمرکز برتربیت محوری را برنامه شاخص کانون های مساجد استان لرستان خواند و ادامه داد: این رویکرد مهم با هدف تأثیرگذاری در فضای فرهنگی کشور پی گیری می شود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت عناصر ایمانی و متعهد برای آینده انقلاب و نظام مقدس اسلامی، خاطرنشان کرد: در این راستا بخش مهم از فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بر تربیت محوری متمرکز شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: در این راستا ۳۷ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران با هدف تقویت فعالیت های تربیت محور مساجد در استان لرستان راه اندازی شده است.

چگنی نژاد در پایان طرح تجهیز کانون های مساجد را از دیگر برنامه های محوری ستاد کانون های مساجد خواند و ادامه داد: هر ساله بخشی از کانون های فرهنگی هنری مساجد و کتابخانه های مساجد تجهیز می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha