سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
دومین همایش ملی مثل ابراهیم

دومین آیین ملی تکریم فعالان مساجد با عنوان «مثل ابراهیم» به یاد شهید آیت الله رئیسی به همت سازمان بسیج مستضعفین در شبستان امام علی (ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دومین آیین ملی تکریم فعالان مساجد با عنوان «مثل ابراهیم» به یاد شهید آیت الله رئیسی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، امروز سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در شبستان امام علی (ع) مسجد مقدس جمکران قم برگزار شد.

در این همایش ملی، حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد، تولیت آستان مسجد مقدس جمکران در خصوص محوریت مسجد جمکران در زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) به عنوان پایگاهی برای هدایت و مدیریت عصر ظهور برای سایر مساجد به سخنرانی پرداخت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بر نقش محوری مساجد در تربیت جوان مؤمن و متقی تمرکز نمود و به تبیین قرآنی در این موضوع پرداخت.

سخنران دیگر برنامه، خانم آمنه رئیسی فرزند شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی بود که به بیان نقش شهید جمهور در گسترش فرهنگ مسجد محوری اشاره کرد.

در این آیین که ۲ هزار و ۳۰۰ تَن از فعالان مسجد از اقصی نقاط کشور حضور داشتند، ۳۲ نفر از تاثیرگذاران مسجد شامل امام جماعت، هیئت امنا و فرمانده پایگاه بسیج مورد تکریم قرار گرفتند و ۴۰ مسجد فعال در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز معرفی شد.

تعدادی از برگزیدگان:

حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی

فاطمه امانی مسئول رسیدگی به امور بانوان مساجد از شهرستان اراک

حمیده خواجه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) شهر آق قلا استان گلستان

ماموستا حاج خالق قادری امام جماعت مسجد کاملی شهر سردشت استان آذربایجان غربی

سیدمحمد خوش فطرت مسئول هیئت امنای مسجد باب الجنه شهر قم

همچنین از فرزند شهید آیت الله آل هاشم و دختر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم همچنین از ۳۱۳ مسجد و فعال برتر مساجد در سراسر کشور تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha