سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
سخنرانی اجاق نژاد در مراسم تکریم فعالان مساجد مثل ابراهیم

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم زمینه سازی ظهور مولای ما حضرت بقیه الله(عج) انجام شود و وعده الهی اتفاق بیفتد باید از همان راهی برویم که در صدر اسلام رفتند و ما در شروع انقلاب اسلامی ایران رفتیم. راه یکی است و باید مساجد را رونق ببخشیم و محتوای مساجد را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق نژاد، تولید مسجد مقدس جمکران، امروز در دومین آیین ملی تکریم فعالان مساجد با عنوان «مثل ابراهیم» که در شبستان امام علی (ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد با بیان آیه شریفه «لَا تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا ۚ لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوَیٰ مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِیهِ ۚ فِیهِ رِجَالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا ۚ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ» گفت: ان شاءلله خداوند این آیین ملی را برکت عنایت فرماید و مقدمه ظهور حضرت بقیه الله(عج) باشد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری دومین آیین ملی «مثل ابراهیم» در قم / تقدیر از فعالان مساجد

وی ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام که خود علت محدثه اسلام عزیز بود، هنگام ورود به مدینه منوره قبل از هر اقدامی به تأسیس مسجد پرداخت؛ تمام فعالیت آن حضرت و اجرای رسالت در مسجد انجام می‌گرفت، از تبلیغ اسلام، نماز جماعت، تربیت انسان‌ها، قضاوت، اعزام به جنگ، تقسیم غنائم جنگی و حتی تنبیه مجرم همگی در مسجد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد با اشاره به استفاده از دشمن از مسجد برای تخریب شخصیت پیامبر گرامی و خنثی کردن آثار رسالت آن حضرت با قرائت آیه «وَالَّذِینَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَکُفْرًا وَتَفْرِیقًا بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْل» اظهار داشت: این دشمنی آن‌ها تا جایی که پیامبر اسلام دستور فرمود مسجد ضرار را تخریب کنند که در طول تاریخ در نتیجه ضعف مسلمانان و وسوسه‌های شیطان و ستم ستمگران آرام آرام مساجد از مرکزیت افتادند و رونق مساجد از بین رفت، اما در زمان شروع انقلاب اسلامی ایران مساجد دوباره رونق گرفتند و مرکزیت پیدا کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: حرکت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و به پیشگامی روحانیت از مسجد شروع شد و به منصه ظهور رسید.

وی با اشاره به شکست‌های دشمنان در طرح نابودی انقلاب اسلامی ایران ابراز داشت: فروپاشی قدرت عظیم شرق که امروز از لنین فقط یک جنازه مومیایی شده برای عبرت خونخواران و دین ستیزان جهان در شهر مسکو به نمایش گذاشته شده است، به ذلت کشانده شدن قدرت‌های دست نشانده منطقه، بی آبرو شدن آمریکا و مستأصل شدن رژیم جعلی اسرائیل، از یک طرف و از طرف دیگر متحد شدن بخش اعظم مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم و ظالمان، روشن شدن جوانان و تحصیل کرده‌های آمریکا و اروپا که رهبر فرزانه انقلاب به آن‌ها فرمود شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید، از برکات انقلاب اسلامی سات.

وی افزود: امروز اگر بخواهیم زمینه سازی ظهور مولای ما حضرت بقیه الله(عج) انجام شود و وعده الهی اتفاق بیفتد باید از همان راهی برویم که در صدر اسلام رفتند و ما در شروع انقلاب اسلامی ایران رفتیم. راه یکی است و باید مساجد را رونق ببخشیم و محتوای مساجد را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد در خصوص وظایف و مسئولیت‌ها برای تقویت مساجد، تبیین کرد: محتوای مساجد و تقویت محتوا یعنی معرفت افزایی، تقویت توحید و روحیه تعبد در مردم، تقویت مهدویت در میان امت اسلامی و متحد کردن امت‌ها زیر پرچم مهدویت.

وی ادامه داد: تربیت مردان پاک و فداکار و آماده کردن کادر نیرومند برای حاکمیت جهانی حضرت، به ظهور کبری منتهی خواهد شد. ای کاش معنای این شرافت بزرگ را همه بفهمند و بفهمیم. دست به دست هم بدهیم و از همه تعلقات بگذریم و به این آرزوی بی بدیل برسیم که حضرت ما را بپذیرد و در صف سربازان جان بر کف خود قرار بدهند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در تبیین سیاست‌های این آستان عنوان کرد: یک، نام مبارک مسجد جمکران به گوش همه آحاد ملت‌ها برسد که نمونه بارز آن نصب پرچم یالثارات الحسین (ع) بر گنبد فیروزه‌ای این مسجد مقدس بود و دو، تعمیر و عمران و آباد کردن مسجد از جهت فیزیکی. سه، تربیت انسان‌های فداکار مهدوی. در این هدف و سیاست و راه نورانی همه آزادگان و عدالتخواهان و انسان‌های حق طلب و همه خادمین مساجد عالم را به همکاری دعوت می‌کنیم و دست توانمند آن‌ها را می فشاریم و از خداوند متعال توفیق همگان و خاص توفیق مجاهدین راه معنویت و موفقیت را مسئلت داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha