شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ |۲۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 31, 2024
کد خبر: 1179880
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان از رسانه ها خواست که خدمات اجتماعی طلاب و روحانیون را مستندسازی و برای آگاهی بیشتر مردم، انتشار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در مراسم افتتاح قرارگاه تبلیغ دهه آخر صفر حوزه علمیه خراسان، پدید اجتماعی پیاده روی آخر صفر را امری ضروری دانست که حوزویان می‌بایست در آن حضور داشته باشند، زیرا تاریخ نشان می دهد که نهاد روحانیت همواره در کنار وظیفه علمی و تبلیغی خود، رسالت اجتماعی اش را انجام داده و هرگز از آن دست نکشیده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه عرصه خدمت اجتماعی در واقع بستر تبلیغ مؤثر و تأثیرگذاری در هدایت مردم است، گفت: روحانیت همیشه قبل از سایر افراد در این میدان حضور داشته که این نکته مهم بعد از پیروزی انقلاب به طور مطلوب تری ساماندهی، برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی از دوران کرونا و حضور خالصانه و بی دریغ حوزویان در امدادرسانی ها، انجام امور شرعی و خدمت اجتماعی به افراد جامعه گفت و تاکید کرد: در شرایط کرونا که همه از مواجهه با اوضاع، بیماران و فوت شده ها، فرار می کردند، حضور و خدمت روحانیت برگ درخشانی است که باید تبیین و بیان شود و مردم از آن آگاه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به اینکه روحیه اجتماعی و جهادی ارزشمند یادشده، پدیده مهمی است که همواره در زندگی روحانیت وجود داشته است، تصریح کرد: کارکردهای روحانیت زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که آنان در کنار مردم و در عرصه پدیده های اجتماعی حضور پررنگی داشته باشد.

وی شرکت در پدیده های اجتماعی اربعین و دهه آخر صفر را از موضوع هایی برشمرد که به ساماندهی و برنامه ریزی نیاز دارد تا خدمت طلاب علوم دینی به مردم به طور شایسته و اثرگذاری انجام شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن تشکر از همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی فعالیت های حوزوی، تصریح کرد: روحانیت باید در هر پدیده اجتماعی به طور جدی حضور داشته باشد و از سوی دیگر نیز این اقدام ها می‌بایست مستندسازی و منتشر شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همواره ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام موجب شده که از راه های دور و نزدیک این محبت را ابراز کنند، گفت: زیارت امام رضا علیه السلام، تجلی این امر از سوی دوستداران امامان معصوم علیهم السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، تجلی دوم این محبت را که ارزش بیشتری دارد، خدمت به زائران امام هشتم عنوان و ابراز کرد: راه اندازی ستادی برای ساماندهی و برنامه ریزی در جهت خدمت به آنان، کار ارزشمندی است که در این زمینه نیز از همه نهادها و کسانی که در این امر ظرفیت ها را پای کار آورده و مخلصانه وارد عمل شده اند، جای تقدیر و تشکر دارد.

در قرارگاه تبلیغ دهه آخر صفر حوزه علمیه خراسان نهادهای حوزوی این خطه حضور دارند و به ارائه خدمات مختلف تبلیغی، اسکان و تغذیه زائران می پردازند.

به گفته مسئولان این قرارگاه، ۳۶ مدرسه علمیه برای اسکان حدود ۱۰ هزار زائر طلبه و خانواده آنان و نیز گروه های طلبگی در مشهد و شهرهای میان راه، آماده شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha