شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ |۲۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 31, 2024
کد خبر: 1179981
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
تصاویر/برگزاری کارگاه تشکیلاتی مکتب روح الله در تفرش

حوزه/ مدرس سواد رسانه گفت:رسانه که مهم ترین ابزار جنگ نرم و شناختی است در ابتدا نظر شخص ، بعد نگرش ،سپس باور و در انتها عقیده او را تغییر میدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه معصومیه تفرش و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان،کارگاه تشکیلاتی مکتب روح الله ویژه مبلغات و فعالان فرهنگی با حضور علی اصغر سیاحت فعال فرهنگی و مدرس سواد رسانه از قم در دارالقرآن معراج برگزار شد.

سیاحت بیان کرد : کشور ما از ابتدای انقلاب تا کنون درگیر سه جنگ بوده است: از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۸ درگیر جنگ نظامی، از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ درگیر جنگ نرم و از سال ۱۳۹۳ تا کنون درگیر جنگ ترکیبی می باشد.

وی گفت: یکی از زیر شاخه های جنگ ترکیبی ، جنگ شناختی است که از لحاظی با جنگ نرم متفاوت می باشد.

مدرس سواد رسانه اظهار داشت: در جنگ نرم ، ابزار فقط رسانه است اما در جنگ شناختی از ابزار های غیر رسانه ای هم استفاده می شود.

وی افزود: بازه زمانی جنگ نرم کوتاه مدت است از ۳ روز الی ۲ هفته اما جنگ شناختی بلند مدت می باشد از ۳ ماه الی ۳ سال.

سیاحت در ادامه بیان کرد : جنگ نرم ورودی های انسان یعنی دیدنی ها ، شنیدنی ها و خواندنی ها را کنترل می کند اما جنگ شناختی نوع تفکر انسان را تحت کنترل خود در می آورد.

وی تصریح کرد: رسانه که مهم ترین ابزار جنگ نرم و شناختی است در ابتدا نظر شخص ، بعد نگرش ، سپس باور و در انتها عقیده او را تغییر میدهد .

این فعال فرهنگی در پایان خاطر نشان ساخت: برای تغییر نگرش یک فرد سه چیز باید تغییر کند : هوش، نیاز و پنجره شخصیتی. انسان ۳۶ هوش دارد اما کافیست از هوش های جسمانی ، احساسی ، اخلاقی، معنوی ، فرهنگی و سازمانی بهره ببرد تا به موفقیت دست پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha