دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
بنی هاشمی

حوزه/ دبیر همایش ملی سواد رسانه‌ای گفت: باید زمینه ای فراهم کنیم که آموزش سواد رسانه‌ای به یک جریان دائمی در کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید محسن بنی هاشمی طی سخنانی در نشست خبری چهارمین نشست ملی فعالان مجازی ابراز داشت: هیچ چیزی برای ما واضح‌تر از این نیست که سواد رسانه‌ای خود بخشی از رسانه است و رسانه‌ها صاحب این موضوع هستند.

وی با اشاره به این که سواد رسانه‌ای موضوعی است که رسانه‌ها در جامعه پیشگام و پیش قدم در ایجاد تحول و توسعه آن هستند، گفت: باید زمینه ای فراهم کنیم تا ماجرای سواد رسانه‌ای را به یک جریان دائمی در کشور تبدیل کنیم، رسانه‌ها صاحبان اندیشه در جامعه بشری هستند و بدون سواد رسانه‌ای جلو رفتن غیر ممکن است، ضمن آن که مسلم است که هر کشوری باید سواد رسانه‌ای مختص فرهنگ خود را داشته باشد.

بنی هاشمی با اشاره به برگزاری نشست فعالان فضای مجازی افزود: در نشست فعالان فضای مجازی می‌خواهیم با اتصال مفهومی کارها را به علم و تخصص در این حوزه نزدیک کنیم.

وی بیان داشت: سواد رسانه‌ای در ایران باید تبدیل به یک نهضت و یک فرهنگ شود؛ مردم ایران باید به سواد رسانه‌ای ایرانی مسلح شوند.

بنی هاشمی خاطرنشان کرد: در همایش سواد رسانه‌ای چهار حوزه اساتید دانشگاه، فن سالاران، مخاطبان رسانه‌ها و رسانه‌ها توجه داریم، از گروهی از رسانه ها همیشه در این میان غافل می‌شویم، در برخی مطالعات صورت گرفته متوجه شدیم که سواد رسانه‌ای برخی اصحاب رسانه از مردم عادی کمتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha