چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: امروز متأسفانه از کارکردهای مهم مسجد و جایگاه آن غفلت کرده‌ایم و مساجد آن کارکردهای مهم خود را از دست داده‌اند.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: مناسبت روز جهانی مسجد در واقع سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم خبیث صهیونیستی در سال ۱۹۶۹میلادی است که ۵۵ سال قبل مسجد الاقصی و قبله اول مسلمین را به آتش کشیدند و اگر رژیم صهیونیستی فرصت پیدا کرده بود قطعاً برای نابودی همه مساجد تلاش می‌کرد، ولی بحمدالله با مقاومت رزمندگان اسلام و به برکت خون مطهر شهیدان، از دستیابی به نقشه‌های شوم خود ناکام ماند.

امام جمعه چغادک افزود: مسجد در اسلام پدیده مهمی است و پیامبر گرامی خدا(ص) وقتی به مدینه وارد شدند، اولین اقدام تأسیس و بنای مسجد بود و بعد از آن هم پیامبر همه امور حکومتی را در مسجد مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کردند.

وی بیان کرد: امور مرتبط با خانواده، امور مرتبط با قضاوت، امور مرتبط با جنگ و جهاد همه در مسجد برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شد، شما می‌بینید در هر مسجدی قسمتی وجود دارد به نام محراب مسجد، اما چرا به این بخش محراب گفته می‌شود؟ که در جواب باید گفت، محراب از کلمه حرب به معنای جنگ است، یعنی برنامه نظامی و دشمن ستیزی مسلمین در مسجد برنامه ریزی می‌شده و این دشمن ستیزی چقدر اهمیت داشته که مهمترین قسمت مسجد که امام مسجد می‌ایستد با برنامه‌ریزی نظامی و دشمن ستیزی و تقویت قوه نظامی، ارتباط مستقیمی یافته است.

حجت الاسلام خدری، با بیان اینکه امروز متأسفانه از کارکردهای مهم مسجد و جایگاه آن غفلت کرده‌ایم و مساجد آن کارکردهای مهم خود را از دست داده‌اند، ابراز کرد: باید با برنامه‌ریزی خوب و عملیاتی، به سمت جایگاه واقعی مسجد حرکت کنیم و این وظیفه هم بر عهده مسئولین و هم بر عهده مردم است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان کرد: مسجد پایگاه اجتماعی بسیار مهمی است که برای رسیدن به جایگاه واقعی آن باید برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha