چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 21, 2024
کد خبر: 1178216
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مساجد کانون تدین، معرفت افزایی و انقلابی گری هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان شب گذشته در گفت‌وگو با خبر صدا و سیمای لرستان با اشاره به ۳۱ مردادماه مصادف با سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها در سال ۱۹۶۹میلادی، اظهار داشت: این روز با ابتکار جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی مسجد در سازمان کنفرانس اسلامی نام گذاری شد.

وی افزود: رژیم جعلی اشغالگر قدس در جنایاتی که با حمایت آمریکا و چند کشور اروپایی در حال انجام است، علاوه بر قتل و کشتار کودکان و زنان و صدها اقدام ضد بشری، ده‌ها مسجد را در غزه بمباران کرده و تخریب می‌کند.

امام‌جمعه خرم آباد، با بیان اینکه امروز شاهد شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه هستیم، گفت: این مقاومتی که شکل گرفته و مرکز آن ایران اسلامی است، ثمره و حاصل تربیت نسلی است که در مساجد و تحت انس با قرآن تربیت یافته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به اینکه این نسل تربیت یافته مساجد هستند و نگاه به مساجد باید انسان ساز باشد، خاطرنشان کرد: این نسل مقابل ستم زورگویان خبیث، ایستادگی کردند و دشمنان را به عقب می‌راندند.

مساجد کانون تدین و معرفت افزایی

وی با بیان اینکه مساجد کانون تدین و معرفت افزایی هستند، ابراز کرد: مساجد کانون مجاهدت و انقلابی‌گری و مرکزی برای تربیت جوانان مؤمن انقلابی، پای کار معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالتخواه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با بیان اینکه امروز با ارتباط نزدیکی که با نهاد مردمی مساجد دارم در خیلی از مساجد استان شاهد تربیت نسلی متدین و با شور و شعور هستم، تصریح کرد: از همین جا از امامان جماعت مساجد تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: از هیأت امنا، پایگاه‌های بسیج، مسئولان حلقه‌های صالحین بسیج، فعالان قرآنی در مساجد، گروههای جهادی و خادمین مساجد که با زحمت و رنج فراوان مساجد را آماده نماز و دیگر برنامه‌ها می‌کنند نیز باید تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه مساجد کانون‌های مردمی هستند، افزود: مساجد بودجه و اعتبار دولتی ندارند و این نقطه قوت است و هزینه‌های مساجد را مردم، اهالی محله و خیران و نیکوکاران تأمین می‌کنند و از همین جا از همه آنان نیز تشکر می‌کنم.

امام جمعه خرم آباد گفت: نیاز است که عموم مردم و هیات‌های امنا مساجد در جهت تأمین هزینه‌های مساجد اهتمام بیشتری داشته باشند تا مساجد بتوانند ماموریت و رسالت خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه امام جماعت، مدیر مسجد است و تمام گروهایی که در مساجد فعالیت‌های انقلابی، سیاسی و مذهبی دارند، تحت اشراف و نظارت امام جماعت هستند، یادآور شد: البته امام جماعت با تعاون، همکاری، خرد جمعی، با تدبیر و روی گشاده همه افراد و گروها را به همکاری فرا می‌خواند تا فعالیت‌های مسجد در عالی‌ترین جایگاهش قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha